RoosmarijnP.reismee.nl

Reis en eerste dag in Auckland

Donderdag 21 juli was het dan eindelijk zover, de reis van 5 maanden naar Auckland, Nieuw-Zeeland ging beginnen. Aangekomen op Schiphol wilde ik eerst van m’n bagage af dus eerst naar de check-in gegaan en m’n tas bleek 0,7kg te zwaar te zijn maar dat maakte gelukkig niet uit J. Daarna nog lekker gegeten met m’n ouders, broer en schoonzus om vervolgens naar de duane te lopen en van iedereen afscheid te nemen. Ik ben maar gelijk naar de gate gelopen waar ik al snel door de handbagage controle kon en vervolgens moest wachten op het instappen van het vliegtuig. Van tevoren had ik al een mail ontvangen van stagereizen dat er nog twee meiden op dezelfde vlucht zouden zitten. Net voor het instappen kwamen we elkaar tegen maar zagen toen ook dat we niet vlakbij elkaar in het vliegtuig zaten. In het vliegtuig zat ik lekker bij het raam met één buurvrouw. Gelijk de verhalen gelezen van vriendinnen die ze in mijn agenda hadden geschreven. Al snel daarna kregen we avondeten, ik had gekozen voor pasta want de andere dingen zagen er in mijn optiek niet lekker uit. Na het eten gingen bijna alle lichten uit en dus ging ik een poging doen om te slapen maar dat lukte niet echt. Na ongeveer 8 uurtjes vliegen kwamen ze langs met het ontbijt en werd iedereen langszaam wakker. Rond kwart voor 2 lokale tijd kwam ik aan in Seoul. Ik had verwacht dat ze daar goed Engels konden maar dat was dus niet het geval. Nog een potje gekaart en om half 5 zijn we met z’n drieen naar de gate gelopen waar we gelijk in de rij konden staan om in te stappen. Dit vliegtuig was groter dan de eerste maar ook een stuk leger. Hier had ik twee buren en zat helaas niet bij het raam. Na het opstijgen zag ik dat de andere twee Nederlanders nog heel veel ruimte hadden dus ben ik gezellig bij hun gaan zitten tot aan Auckland. Tijdens deze vlucht heb ik best veel geslapen en tussendoor ook avondeten en ontbijt gehad. Om 7 uur ’s ochtends, lokale tijd, kwamen we aan in Auckland! Daar weer door de controlles heen en daarna stond onze chaffeur al klaar om ons naar onze woning te brengen. Bij de chaffeur kwamen we er ook achter dat er nog een Nederlandse op onze vlucht had gezeten. Allemaal het busje in en kregen we allemaal verhalen te horen van de chaffeur. Aangekomen bij het appartementencomplex kregen we te horen dat we pas om 2 uur konden inchecken en aangezien het pas 9 uur was moesten we wachten. Gelukkig was de chaffeur er nog en die was zo vriendelijk om ons in het centrum af te zetten wat weer een heuvel lopen scheelde. Even wat gegeten en vervolgens bij de gele M voor gratis internet. Ondertussen ook nog gepind, wat niet bij iedereen even vlekkeloos verliep, en een paar noodzakelijke boodschappen gedaan. Rond 1 uur waren we terug bij het Empire (het apartementencomplex) maar nog steeds mochten we niet inchecken. Na een paar keer gevraagd te hebben mochten we om kwart voor 2 eindelijk inchecken (door dezelfde die steeds zei dat het echt niet eerder kon). Ik werd ingedeeld bij een andere Nederlandse en dus gingen we samen kijken hoe het eruit zag. Nou daar werden we in eerste instantie niet vrolijk van dus wij weer naar beneden en vertellen hoe of wat maar die knul sprak niet echt goed Engels (en wij ook niet perfect) dus dat zorgde voor enige frustratie. Uiteindelijk is het bijna allemaal geregeld. Maandag krijgen we nog wat dingen en dan is het helemaal klaar! Dan alleen nog een huisgenoot erbij want we hebben nog één kamer over. We hebben toen eerst onze koffers uitgepakt en vervolgens lekker gedoucht. Rond half 6 gingen we een “uurtje” slapen maar om 10 uur werd ik wakker doordat mn huisgenoot zich had opgesloten dus die heb ik toen maar gered :P Vervolgens weer verder gaan slapen en op zondag 24 augustus om half 6 ’s ochtends wakker geworden! Gelijk maar even met mn ouder geskyped zodat zij ook zagen hoe ik erbij zit. Voor vandaag staat er niet veel op het programma en kijken we wel wat we gaan doen!

Nou, dit was m’n eerste verslagje. Ik weet niet hoevaak ik een verslag ga maken dus hou deze site in de gaten als je op de hoogte wilt blijven van m’n avonturen!

Groetjes uit het erg zonnige Auckland!!!

Reacties

Reacties

rezi galstaun

roos, geniet er van en veel plezier in het zonnige Auckland! stoer van je deze onderneming! kijk uit naar je volgend verslag! groetjes uit België.....rezi en co

Roosmarijn

Dankje! Leuk dat jullie het ook lezen!

Rose ,Wellington

Weet je wie ik ben?
mag ik je e/mail hebben dan kaN IK JE EEN KEER SKYPEN,
Ik wil weten waar je zit enz.....
heb gistenavond met je Oma gebabbeld en die vertelde mij dat je in NZ.bent,WELKOM.
Ik ben je Vaders e/mail kwijt,mag ik dat ook hebben?
ik ben benieuwd of je my herinnert,
Mijn e/mail is r.obopo@hotmail.com
Ik ben family,oke tot horens,Rose

Rose ,Wellington

vond het een mooi reisverslag,duidelijk ,kijk uit naar de volgende.
geniet van het warme weer,maar het week/end wordt regen,anyway je mist de Holl.winter.
Tot horensen als je je moeder skyped doe de groeten van mij en sorry om te horen van haar knie.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!