RoosmarijnP.reismee.nl

Wist je dat...?

Hier in Nieuw-Zeeland gaan sommige dingen er anders aan toe dan in Nederland dus hierbij een (eerste) Wist je dat...?

Ze hier links rijden? Dit wist ik al van tevoren maar toch is het wel raar. Zo werd ik, samen met de anderen, opgehaald van het vliegtuig en gingen we met een busje naar onze apartementen. Stap dus het busje in en zie de chaffeur niet aan de linkerkant maar aan de rechterkant van het busje instappen. Huh, stuur zit toch aan de linkerkant? O nee, ze rijden links dus stuur rechts!

Ik net gewend was aan stoplichten in Nederland (want die zijn er dus niet in Nunspeet)? Kom ik in Auckland zie je bij een voetgangersstoplicht dat er wordt afgeteld. Wij dus denken dat dit inhoudt dat bij 0 het stoplicht op groen gaat maar nee, hier betekent het dat het stoplicht dan weer op rood gaat terwijl hij dat eigenlijk al staat. De voetgangersstoplichten gaan niet altijd op groen dus als er wordt afgeteld kan je dus gewoon oversteken. Dit wisten we niet dus wij netjes wachten tot het stoplicht op 0 stond en toen wilden we oversteken maar toen kwamen de auto’s eraan. De chaffeur die ons had afgezet vond dit natuurlijk erg amusant net als andere mensen op straat. Die zullen wel gedacht hebben: Touristen!

Bij de stopcontacten hier (in het apartement) een knopje zit naast het stopcontact die je moet omzetten anders krijg je geen stroom en word je mobiel, laptop etc. niet opgeladen? Dit heb ik wel vaker in hotels gezien dus het is niet echt iets van Nieuw-Zeeland maar in Nederland ben ik dit niet gewend. Ik ben het (nog) niet vergeten om te zetten dus nog geen lege apparaten gehad.

Iedereen hier op de fiets een helm draagt? Daarom moet ik er ook maar aan geloven en als het dan toch moet dan maar een lekker opvallende dus ik heb gekozen voor knaloranje (blijf toch Nederlandse) en hopelijk val ik daardoor een beetje op in het verkeer.

Wanneer ik mijn kamer op slot wil doen ik de sleutel naar links moet draaien en wanneer ik mijn kamer van het slot af wil halen ik de sleutel naar rechts moet draaien? Dit is andersom als ik Nederland!

Reacties

Reacties

Jessica

We willen een foto van jou met je oranje helm zien :D

Roosmarijn

Ik ga er morgen eentje maken maar hij ligt nu nog in de winkel want ik haal morgen de fiets pas op dus hij gaat eraan komen hoor!

Linda

Hahaha ik ben benieuwd naar je oranje helm :D
Vaag met die stoplichten, moet je ook maar weten inderdaad :')

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!