RoosmarijnP.reismee.nl

Museum, Shakespear Park, Surfen, Presenteren, Bankproblemen en Monopoly!

3 oktober 2014

Vandaag ben ik weer actief gaan fietsen naar werk. Om 9uur begonnen weer de presentaties waar ik naartoe ben gegaan. Vervolgens kon ik op het lab en hebben Annie en ik de radio gepakt voor wat achtergrondmuziek. Ik heb veel analyses kunnen uitvoeren alleen kreeg ik wat vreemde resultaten dus daar moet ik het volgende week maar eens met m’n begeleider over hebben. Ondanks dat er bijna niemand van de afdeling was gingen we toch wat drinken om half 4. Ik was erg moe en besloot om op tijd naar huis te gaan. ’s Avonds heb ik niet zo veel gedaan.

4 oktober 2014

Vandaag was de Rangitoto trip maar ik had me niet opgegeven want ik had geen zin om met een hele grote groep de berg/oude vulkaan te beklimmen, dat doe ik liever alleen of met een kleine groep. Achteraf was dit een zeer goede beslissing aangezien ik lekker kon uitslapen en de mensen die wel de trip deden kwamen aan bij de haven maar vanwege het slechte weer werd de trip afgeraden. Rond 10uur ben ik uit bed gegaan en lekker rustig aan gedaan. Rond half 12 kwam Marjolein terug en werd er besloten om met een groep van 8 naar het museum van Auckland te gaan in de middag. Aangezien we wonen in Auckland mochten we gratis naar binnen! Er was veel te zien in het museum maar het was het allemaal net niet zeg maar naar mijn idee dus ik liep er snel doorheen. Om 4uur besloot een deel om nog een gaan winkelen maar daar had ik geen puf voor dus ben ik nog wat boodschappen gaan doen en ben ik terug gegaan naar het apartement. ’s Avonds heb ik samen met ongeveer 8anderen gegeten, lekkere soep met broodjes. Vervolgens heb ik met Angelique afgesproken en hebben we gezellig gekletst en zijn we om 11uur monopoly gaan spelen, als mascotte had ik uiteraard het schaap. Ondanks dat ik steeds veel moest betalen aan de bank was het toch erg leuk. Om half 1 vonden we het tijd om te stoppen. Omdat het spel nog niet klaar was hebben we alles gescheiden zodat we de volgende keer verder kunnen gaan. Ik ben daarna naar bed gegaan.

5 oktober 2014

Ook vanochtend kon ik wat langer blijven liggen. Samen met Angelique, Annie en Tom ging ik naar het Shakespear National Park. In het begin zat het weer niet echt mee maar dit werd gelukkig beter later in de middag. Er waren heel veel schapen maar die waren wel schuw dus je kon niet in de buurt komen wat wel jammer was. We kwamen ook bij een plek waar je aan de ene kant het water/strand had en aan de andere kant hoge rotsen. Dit was een mooie plek om een muffin te eten. Vervolgens besloten we om via het strand naar een ander strand te lopen, dit was mogelijk wanneer het water laag stond wat het geval was. Heerlijk over het strand gelopen met soms wat beklimmingen over rotsten. Toen kwamen we aan bij een bocht waar we niet verder konden... Het water was inmiddels omhoog gekomen en dus was de route niet meer te lopen, wel te zwemmen maar we hadden hier geen zin in. We besloten maar om terug te lopen. Op sommige plekken was het water al behoorlijk hoog gekomen en moesten we over rotsen lopen om droge voeten te houden. Uiteindelijk hebben we het gered en liepen we weer tussen de schapen. We zijn nog even over een ander strand gelopen waarna we terug waren bij de auto. We hadden inmiddels behoorlijk honger gekregen en dus besloten we om onderweg pizza te eten. Bij thuiskomst hoefde ik dus niet meer te eten en ben ik gaan lezen en gaan slapen.

6 t/m 10 oktober 2014

Deze week was het redelijk weer waardoor ik soms zonder jas naar huis heb kunnen fietsen. Als de zon hier schijnt dan is hij ook gelijk fel dus dat betekend goed insmeren. Ook heb ik deze week kaarten ontvangen van m’n ouders, oma en Linda dus die hangen aan de muur. Op vrijdagmiddag hadden we lekkere taart tijdens het drinken. Ik had op donderdag wat drinken voor mezelf gehaald dus had ik ook wat lekkers te drinken terwijl de rest aan het bier zat. De week was vermoeiend en dus ben ik op vrijdag met de bus naar het werk gegaan.

11 oktober 2014

Vandaag was het tijd om naar Raglan te gaan en om te gaan surfen! Aangekomen bij Raglan kregen we eerst uitleg over wat we wel en vooral niet moesten doen in water. Vervolgens werd aan ons uitgelegd hoe we moesten gaan opstaan op het board in het water. Daarna was het tijd om naar het strand te gaan. Het weer was super, de zon scheen en de golven waren mooi. De groep werd in tweeen gesplitst omdat we anders met teveel in het water zouden zijn. Ik kon eerst rustig aan doen omdat ik in de tweede groep zat. Na anderhalf uur was het dan tijd voor mij om een wetsuit aan te doen en een board te pakken. Vervolgens gingen we de zee in en was het tijd om vaak kopje onder te gaan, veel zout te nuttigen maar vooral veel genieten. Het is me gelukt om een paar keer voor een tijdje te blijven staan op het board. Op het einde kwam er iemand recht op mij af en ik kon niet echt snel naar links of recht dus dan maar onder water duiken. Gelukkig ging het allemaal goed en was het ook tijd voor mij om het water uit te gaan en weer om te kleden. We zijn daarna weer met de bus richting de surfschool gegaan waar we ook bleven slapen. Voor het avondeten werd de bbq aangestoken waarna we lekker konden eten. Na het eten ben ik gaan douchen om als het zout weg te spoelen. Daarna begon het feest waarbij een DJ draaide. Er was een rookmachine en de muziek was nou niet bepaald top dus ik hield het al snel voor gezien en heb met andere studenten gepraat. Vervolgens ben ik naar bed gegaan waar ik nog een tijdje met Angelique heb liggen kletsen.

12 oktober 2014

Het ontbijt was vanmorgen om 9uur waarna we met zo’n 25mensen een ochtendtocht van anderhalf hebben gelopen. In het begin ging het steil omhoog waardoor al veel mensen buiten adem waren. Vervolgens kwamen er nog wat glibberweggetjes waarna we weer bij de surfschool aan kwamen. De bus stond al klaar om te vertrekken. We ging naar een waterval waar een paar mensen nog in het water zijn gegaan, ik niet want dat leek me te koud. Daarna was het weer tijd om de bus in te stappen en zijn we richting Hamilton Gardens gereden. De zon begon weer lekker te schijnen, we zijn snel door de Hamilton Gardens gelopen wat ik wel jammer vond want ik had er wel langer willen blijven. Lekker een ijsje gehaald voordat ik de bus instapte om weer terug naar Auckland te gaan. Rond half 7 waren we terug en heb ik gedoucht en ben ik snel in m’n bedje gekropen.

13 t/m 17 oktober 2014

Deze week heb ik monsters opnieuw geanalyseerd omdat de machine weer is omgebouwd. Daarnaast heb ik ook aan m’n presentatie gewerkt. Op donderdagmorgen heb ik naar presentaties geluisterd van master studenten forensisch onderzoek die in hun eerste jaar zitten. Tijdens hun eerste jaar moeten ze literair onderzoek doen en dat moeten ze dan presenteren. Als ze het eerste jaar halen mogen ze naar ESR komen om een praktijk onderzoek uit te voeren. Ze hielden hun presentaties bij ESR en ik vond het een goed moment om m’n Engels te verbeteren door naar hun te luisteren. Op vrijdag was het dan mijn beurt om te presenteren. Ik was behoorlijk zenuwachtig want het is toch wel anders om voor een grote groep mensen te staan die vloeiend Engels spreken dan voor je eigen klas. Gelukkig ging het allemaal goed bij mij en kon ik alle vragen beantwoorden. Na de presentaties was het tijd voor thee/koffie/chocomelk pauze en kregen we allemaal complimenten over de presentaties. Ze vonden het vooral knap van de Nederlanders dat we “gewoon” in het Engels presenteerde en ze konden het goed volgen. Van de master studenten die al bij ESR zijn kregen we zelfs de complimenten over dat we beter presenteerde dan sommige van de vorige dag. Ook op de afdeling kregen Annie en ik de complimenten waardoor we erg blij en vrolijk werden.

18 oktober 2014

Allebei mijn huisgenootjes zijn weg in het weekend dus ik heb lekker het rijk voor mij alleen. Ik wou uitslapen maar dat was niet echt gelukt dus ben ik maar in bed gaan lezen. Om half 11 had ik met Angelique afgesproken om richting de stad te gaan. Het was typisch Nederlands weer want het kwam met bakken uit de lucht. We zijn eerst naar de Art gallery gegaan want daar is nu iets van een lichtshow maar blijkbaar moet je daarvoor betalen en daar hadden we geen zin in. Vervolgens hebben we boodschappen gedaan en zijn we in mijn apartement gezellig gaan zitten en hebben we naar een tv-serie gekeken. Ondertussen hebben we ook zitten kleuren want ja, dat is lekker rustgevend en toch ook leren om moeilijke beslissingen te nemen want welke kleur krijgt nou de tweede papagaai! Rond half 6 liepen we weer richting het centrum want we hadden ’s ochtends al een restaurant gevonden waar we wilden eten. Eerst moest ik nog even geld pinnen en dat ging niet helemaal goed. Nadat ik alles had ingetypt kreeg ik de melding dat de transactie mislukt was naar de pinautomaat uitviel en zichzelf ging resetten... Een beetje verslagen bij het pinautomaat daarnaast geprobeerd en daar kreeg ik de melding dat ik niet het gewenste bedrag kon pinnen. Daarna heb ik het bij nog een paar banken geprobeerd maar helaas geen geld ontvangen. Gelukkig had ik nog genoeg geld bij me voor het eten en besloot ik om het naar te kijken als ik weer thuis kwam want misschien stond het geld er gewoon niet op. We hebben heerlijk gegeten waarna we een ijsje hebben gehaald en met de bus hebben gepakt richting het Empire. Ik ben gelijk gaan kijken naar mijn rekeningoverzicht en daar stond wel dat het bedrag was afgeschreven! Ik naar m’n ouders gebeld, lichtelijk in paniek want ik zit natuurlijk aan de andere kant van de wereld. Na deskundig advies van m’n pa wist ik welk nummer ik moest bellen van de bank dus dat heb ik dan ook gedaan. Ik kreeg een vriendelijke vrouw aan de telefoon en die vertelde dat het helaas vaker gebeurd en dan normaal het geld gelijk weer teruggestort wordt. Dit is waarschijnlijk niet gebeurd omdat het om een internationale bankpas gaat. Ze heeft een aanvraag voor mij ingediend bij de bank en dan wordt het geld ergens in de komende dagen teruggestort. Gelukkig loopt het dan toch goed af, tenminste daar ga ik van uit. Vervolgens heb ik nog even met m’n ouders geskyped want die wilde ook graag weten hoe het was afgelopen. Daarna heb ik nog gezellig met Angelique zitten kletsen (en kleuren) en besloten we om 12uur dat het wel tijd was om naar bed te gaan.

19 oktober 2014

Vanmorgen ben ik pas om half 11 mijn bedje uit gegaan waarna ik wat spullen met de hand heb gewassen en de schoonmaaksters langskwamen. Ik ben lekker op de bank gaan hangen totdat Angelique rond half 3 langskwam om verder te gaan met het potje monopoly waar we een paar weken geleden mee zijn begonnen. In het begin liep het nog gelijk op maar toen er eenmaal apartementen en hotels in het spel kwamen ging het al snel bergafwaarts met Angelique. Na een tijdje gaf ze het maar op omdat het onmogelijk was voor haar om terug te komen. Vervolgens hebben we nog gekletst en gekleurd. Om 6uur is Angelique terug gegaan naar haar eigen apartement en ben ik gaan koken. Eindelijk weer eens een keertje saté! Vervolgens kwamen ook beide huisgenootjes terug vol met verhalen. Ik ben gaan douchen waarna ik nog een tijd in bed het zitten lezen en op tijd het licht uit heb gedaan omdat het morgen weer vroeg opstaan is.

Reacties

Reacties

tante Willy

Heerlijk om je verhalen te lezen en wat beleef je veel en wat zie je veel!
En dan is het logisch dat je soms erg moe bent want buiten alle leuke dingen moet je ook nog werken. En als het pinnen dan ff niet lukt ja dan is het helemaal balen.
Het allerbeste met je en toi toi en groetjes van hier ook van oom Hans.

mamma

hoi lieve Pluk, het zijn weer mooie verhalen. sommige wisten we al door het skypen, maar er blijft toch nog weer nieuws over. wel leuk dat 2 meiden van rond de 20 op zaterdagavond gezellig zitten te kleuren!!!!!! was de toegang zo duur of zijn jullie allebei van die krenten??liefs van mamma en pappa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!