RoosmarijnP.reismee.nl

27 t/m 29 augustus 2014

27 augustus 2014

Vanmorgen was ik al vroeg wakker maar ik lag nog zo heerlijk in m’n bedje dat ik nog maar even ben blijven liggen. Rond half 9 vond ik het dan toch tijd om eruit te gaan. Om kwart over 9 ben ik op m’n fietsje gestap en richting m’n stagebedrijf gegaan. Heuvelop en heuvelaf, het laatste was toch wat fijner :P. Uiteindelijk ben ik met één keer verkeerd fietsen, wat ook heel krom in elkaar zat trouwens en waar ook meerdere mensen verkeerd reden, kwam ik om 10uur bij ESR. Binnen bij de receptie aangeven dat ik maandag met stage zou beginnen en gelijk hingen ze aan de telefoon met iemand van het team om naar voren te komen. Ik werd vervolgens begroet door Gerjard, die naam moet te onthouden zijn, en heeft hij me een rondleiding gegeven door de labs waar zijn (en binnenkort ook mijn) team werken. Hij vertelde vol enthousiasme over verschillende dingen die ESR als enigste van Auckland heeft en sommige dingen die veel andere laboratoria/forensisch onderzoekscentra niet hebben. Het zijn voornamelijk oudere mensen die er werken maar er zijn ook veel stagaires waar ik samen mee op een lab zit dus dat is wel gezellig en heb ik ook gelijk contact waarbij ik mijn Engels kan verbeteren. Rond 11uur ben ik weer op de fiets gestapt en weer één keer (op hetzelfde rare/vreemde/abnormale/niet-Nederlandse punt) verkeerd gefietst. Tussendoor nog even langs de fietsenwinkel geweest om m’n zadel iets te verhogen zodat het de volgend hopelijk wat makkelijker gaat. Ik had ondertussen honger gekregen dus ben ik bij thuiskomst maar lekker gaat eten waarna ik de stad in ben gegeaan om nog wat spulletjes te halen en m’n nieuwe SIM-kaart te activeren. Teruggekomen in het appartement hebben we gekaart en hebben we gekeken voor iets anders qua internet maar daar zijn we nog niet helemaal uit gekomen. Deze avond was ik behoorlijk moet dus ben ik vroeg naar bed gegaan waar een nog een tijdje heb liggen lezen.

28 augustus 2014

Vandaag had ik besloten om maar alvast de drugstest te doen (deze moet negatief zijn anders mag ik niet stage lopen bij ESR) dus ben ik ’s ochtends naar de arts gegaan in Queens street. Ik had hiervoor geen afspraak gemaakt dus ik moest ongeveer een half uurtje wachten en toen was ik aan de beurt. Eerst dus een heel verhaal over waar het allemaal op gecontroleerd wordt en nog vragen beantwoorden. Vervolgens heeft de verpleegkundige een formulier ingevuld van waar de test wordt uitgevoerd, nou dat is dus bij ESR alleen dan in Wellington! Uiteindelijk was ik rond 12uur terug in het apartement en heb ik niet zoveel gedaan. ’s Middags zijn we richting de bioscoop gelopen om kaartjes te kopen voor de film “If I stay” waar we in de avond naar toe zijn gegaan met z’n vieren. De film is echt een jankfilm dus bijna de hele zaal zat te huilen en te snotteren. Na de film was er nog een kroegentocht maar daar had ik niet zo zin in en dus ben ik samen met iemand anders teruggelopen naar het apartement en heb ik heerlijk onder de douche gestaan en naar m’n bedje gegaan.

29 augustus 2014

Vandaag ben ik langer in bed blijven liggen net als m’n apartementgenootje (maar die had wel de kroegentoch gedaan). Ik heb toen lekker zitten kleuren, heerlijk want daar hoef je niet bij na te denken:P Verder heb ik in de ochtend niet zo veel gedaan. ’s Middags zijn we weer richting de stad (Queens Street) gegaan om te kijken voor jassen want niet iedereen had een jas die wind- en waterdicht was dus daar zijn we naar op zoek gegaan. Vervolgens zijn we een zijstraatjes in gelopen en kwamen we uit bij een mooi parkje (Albert Park) en daar hebben we een tijdje gezeten. In dit park is ook een fontein en iemand besloot om daar de “ice bucket challenge” te doen. Wel een mooie locatie met de Sky Tower op de achtergrond. Daarna zijn we nog even naar de supermarkt gegaan en zijn we terug naar onze apartementen gegaan want er was er namelijk één jarig en dat moest natuurlijk gevierd worden! We hebben met z’n viertjes gegeten en vervolgens ben ik richting m’n kamer gegaan en heb nog geskyped met m’n ouders wat niet helemaal vlekkeloos verliep in Nunspeet dus ik ben benieuwd hoe dat de volgende keer gaat! Toen ben ik nog maar even gaan lezen en vond ik het om 11uur wel tijd om te slapen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!