RoosmarijnP.reismee.nl

Vulkanen beklimmen, geholpen bij een echte zaak, Halloween en zonnebrand factor 50 (20 oktober t/m 2 november 2014)

20 t/m 24 oktober 2014

Deze werkweek was eigenlijk zoals alle andere weken tot nu toe. Monster analyseren, tenminste, als de machine vrij is voor mij en artikelen lezen. Het weer is nog steeds erg wispelturig aangezien ik op sommige dagen met jas door de regen heen naar werk fiets en in de middag in een t-shirt weer terug naar het Empire. Op vrijdag zijn we met een hele groep uit eten geweest voor de verjaardag van Alisha. We gingen naar een Belgisch cafe wat erg gezellig was. De ober/bediender was zelf Belgisch dus die had een zware tijd met ons Nederlanders! Na heerlijke Fish & Chips te hebben gegeten zijn we rond 10uur naar huis gelopen want het grootste deel van de groep ging de volgende dag namelijk voor drie dagen weg.

25 oktober 2014

Vandaag ben ik wat langer in bed blijven liggen terwijl m’n huisgenootjes zich klaarmaakte om weg te gaan. Wat is dat toch een heerlijk gevoel! Rond half 10 ben ik er toch maar uitgegaan en heb ik wat huishoudelijke dingetjes gedaan om vervolgens naar de Countdown te lopen voor lekkere broodjes en vervolgens richting de haven om met de boot naar Rangitoto te gaan. Dit is een vulkanisch eiland die zichtbaar is vanaf Auckland. Feitje: het is de meest recente en grootste vulkaan van Auckland nadat hij 600 jaar geleden ineens boven water kwam. Hij wordt beschouwd als een slapende vulkaan dus het leek mij wel veilig om erheen te gaan. Aangezien het Labour weekend is was het nogal erg druk op het eiland. Na ongeveer 45 minuten lopen kwam ik bovenaan de top van de vulkaan en daar was het druk! Niet gewoon een paar mensen ofzo maar echt superdruk. Ik besloot om foto’s te maken om vervolgens via allemaal zijpaadjes terug naar beneden te lopen. Op die zijpaadjes was geen mens te bekennen maar wel vogeltjes die ik maar heb vastgelegd. Eenmaal terug op het vaste land, voor zover Auckland City als vast land beschouwd kan worden. Heb ik boodschappen gedaan en ben ik richting het Empire gelopen waar ik nog heb geskyped met m’n ouders en vervolgens nog een boek ben gaan lezen.

26 oktober 2014

Vandaag wou ik wat langer blijven liggen maar daar dachten de schoonmaaksters toch anders over aangezien zij om 9uur hard op de deur klopte. Hun pas werkte niet waardoor ze er niet in konden en ik vond dat ze ook wel later terug konden komen. Om 10uur ben ik m’n bed uit gegaan waarna ik besloot om de volgende vulkaan van Auckland te trotseren, namelijk Mount Eden. Nog een feitje: deze vulkaan is zo’n 28 duizend jaar geleden ontstaan en word gezien als het hoogste (niet menselijk gemaakte) punt in Auckland. Het weer was niet heel erg mooi maar het bleef gelukkig droog. Na een uurtje lopen vanaf het Empire was ik boven op de vulkaan en had ik mooi uitzicht over heel Auckland (Rangitoto was uiteraard ook zichtbaar). Nadat ik de nodige foto’s had gemaakt ben ik naar beneden gelopen om vervolgens kriskras door Auckland te lopen. Na een tijdje wilde ik weer richting het Empire en gelukkig heeft m’n kaartskills me niet in de steek gelaten want ik kon de weg terug gemakkelijk vinden met behulp van een kaart. Een paar andere mensen zagen mij met de kaart en die heb ik dus de weg moeten wijzen, ik voel me al een echte Aucklander! Ik besloot om eerst nog even langs de bieb te gaan om te kijken naar de boeken maar ik snapte er niets van hoe ze staan. Nunspeet is dat wel verwarrend qua bieb maar hier is het nog veel erger! Alfabet loopt niet helemaal duidelijk en dan staan ze ook weer op thema. Ik had geen zin om het uit te gaan zoeken en dus besloot ik om een pizza te gaan halen om ’s avonds te eten. Toen ik thuis kwam waren de schoonmaaksters er ook weer en die liet ik deze keer wel binnen. Vervolgens ben ik een tv-serie gaan kijken en gaan lezen en ben ik op tijd naar bed gegaan.

27 oktober 2014

Ondanks dat het maandag was hoefde ik vandaag niet naar werk want het is Labour Day. Het weer was niet echt geweldig dus ik vond het een mooi dagje om lekker thuis te blijven. ’s Avonds kwamen m’n huisgenootjes weer thuis maar die waren behoorlijk moe en gingen dus op tijd naar bed. Dit zat er voor mij niet in want het was vandaag terugkomdag van mijn opleiding. Aangezien dit een beetje duur en ver is kon ik hier niet bij aanwezig zijn maar gelukkig hebben we daar skype voor en zat ik om 10uur (in de avond) achter m’n laptop en zag ik een paar van mijn medestudenten. Ze zouden ook op de foto gaan met de klas en daar kon ik uiteraard niet op missen. Met de vlag van Nieuw Zeeland sta ik op de foto! Geen idee hoe hij is geworden maar de foto wordt opgstuurd naar m’n ouders. Vervolgens hadden m’n medestudenten nog andere dingen op het programma staan maar voor mij was het al laat en ging ik rond 11uur naar bed.

28 t/m 31 oktober 2014

Deze werkweek was dus een dagje korter maar zo voelde het niet aan. Op donderdag ging de PE afdeling op de foto en Annie en ik waren daar ook voor uitgenodigd. Het thema was streepjes dus iedereen, behalve Leah, had een t-shirt aan met streepjes. Foto’s maken was erg grappig en uiteindelijk is er een leuke foto uitgekomen die op de muur komt te hangen. Erg leuk dat Annie en ik als stagaires ook op de foto mochten. De laatste dag van deze werkweek heb ik een soort van geholpen met een echte zaak! Samen met m’n begeleider was ik aan het wachten en toen vertelde hij over “vreemde” resultaten die iemand (Sally) had gekregen bij een zaak. Met alle kennis die ik hier tot nu toe heb op gedaan vond ik het wel meevallen met “vreemde” resultaten alleen was het anders als je normaal zou verwachten dus ik vertelde over resultaten van een type monster die ik had gekregen en die leken er wel veel op naar mijn mening. Hij zou het doorgeven en jawel hoor, twee uur later kwam Sally naar me toe met de vraag of ze mijn resultaten kon inzien want zij wilde het graag ook met elkaar vergelijken. Later hoorde ik van haar dat ik zeer waarschijnlijk gelijk heb! Jullie zullen misschien wel begrijpen dat ik hier toch wel blij van werd want ik had van tevoren niet gedacht dat ik in dit stadia van m’n onderzoek al zou kunnen helpen bij echte zaken! Ook was het Halloween op vrijdag en dat betekende na werktijd (naja half 4) klaar maken voor de Halloweenquiz van ESR. Annie en ik gingen helemaal in de de talkpoeder, donkere oogschaduw, nep littekens en netbloed. De rest van ons team kwam ook langzaamaan binnendruppelen en konden er ook niet aan ontkomen. Rond kwart over 4 zijn we naar boven gelopen en hebben we een tafel uitgezocht waarna het wachten was op de vragen. De vragen waren lastig en er waren niet eens Nederlands gerelateerde vragen ondanks drie Nederlandse stagiares! Uiteindelijk zijn we niet in de top drie beland maar we hebben wel veel plezier gehad en het was gezellig.Vervolgens nog wat nagekletst en ben ik met Kelly richting de bus gelopen. En waren we rond kwart over 8 bij het Empire. Er was vanavond een Halloweenfeest in een cafe dus daar ging iedereen zich klaar voor maken terwijl ik juist me ging ontdoen van alle Halloween make-up. ’s Avonds heb ik lekker genoten van de rust met een boek in bed.

1 november 2014

Vanochten werd ik door Angelique wakker gesmst want we hadden om kwart voor 8 afgesproken bij de receptie maar ze was al in de stad! We spraken dus maar om 8uur af bij de Countdown. Vlakbij de Countdown kwam ik Angelique al tegen samen met Mark en Nick. Ze liepen een beetje verwilderd rond maar al snel werd me duidelijk waarom. Blijkbaar was het Halloweenfeestje niet voor iedereen leuk afgelopen. Het is een lang verhaal maar het kwam er eigenlijk op neer dat ze iemand kwijt waren (nadat deze door de politie was opgepakt en vervolgens weer was vrijgelaten). Je zou denken met de huidige technologie van mobieltjes is dit geen probleem. Nou, tenzij Angelique dus alles heeft maar dan ook echt alles. Na nog wat hebben rondgelopen besloten we dat Angelique en ik gewoon naar de boot zouden gaan en de rest naar huis want ja, waar moet je gaan zoeken als je al gekeken hebt op alle logische plaatsen. Angelique en ik gingen dus aan boord van de ferry en na wat korte hoge gilletjes naast me in verband met wat golfen kwamen we aan op Waiheke. We besloten om met de bus naar een strand te gaan maar de bus ging maar 1 keer in het uur en uiteraard hadden we die net gemist. We zijn toen ergens anders aan de zee gaan zitten en daar kregen we te horen dat de vermiste persoon terecht was. Na de nodige foto’s gingen we naar de bus en gingen we op weg naar Palm Beach waar ik me goed heb ingesmeerd en zijn we lekker gaan luieren en alle stress van stage konden vergeten. Na nog wat vaker te hebben ingesmeerd zijn we door het water gaan lopen waarna het alweer tijd was om weer naar de bus te gaan. Daar zagen we een rode dubbeldekker staan! Uiteraard moesten we hiermee op de foto. Daarna zijn we de bus ingestapt en kwamen we erachter dat de moeder van de buschaffeur Nederlands. Toch wel grappig, nog napratend hierover gingen we een ijsje halen en daar bleek dat de moeder van de ijsco man ook uit Nederland kwam! Wat is de wereld toch klein terwijl je aan de andere kant zit. Vervolgens zijn we weer richting Auckland gegaan waar we Nederlanders tegenkwamen op straat en nee, het waren geen stagaires. Na te hebben gedouched in het Empire zijn we eten gaan halen en hebben we nog een aflevering gezien van een tv-serie waarna we toch wel moe waren en naar bed zijn gegaan.

2 november 2013

Eigenlijk waren Angelique en ik van plan om vandaag naar Mission Bay te gaan maar aangezien we nog een beetje rood waren van de dag ervoor leek dit ons niet zo’n goed idee aangezien de UV index nog hoger zou zijn vandaag. We besloten om het rustig aan te doen en om in de stad wat te gaan drinken. Rond 4uur waren we thuis en heb ik niet zoveel gedaan behalve dan een tv-serie kijken en lezen.

Reacties

Reacties

tante Willy

Hoi Roosmarijn,
wat een verhalen en wat maak je veel mee en je ziet ontzettend veel van het land!
Succes met alles en tot een volgende keer.

groetjes uit maastricht

Roosmarijn

Wat leuk om te horen dat jullie mijn blog lezen. Het is zonde om in de weekenden niets te doen maar het is wel druk op deze manier.

Groetjes vanuit een heerlijk Auckland!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!