RoosmarijnP.reismee.nl

Uitzicht over Auckland, films en ontmoeten van familie (23 september t/m 2 oktober 2014)

23 september 2014

Vandaag kon ik helaas nog niet met het apparatuur bezig omdat Leah het ging gebruiken voor een zaak maar donderdag mag ik er mee aan de slag. Vandaag heb ik dus veel gelezen en ben ik verder gegaan met mn verslag van school. Om 4uur was het weer tijd om op de fiets te stappen en naar huis te fietsen. Helaas had ik (bijna) alle stoplichten tegen waardoor het allemaal wat langer duurde dan normaal. Toen ik thuiskwam zag ik dat er nog een kaart was binnen gekomen. Dit keer van een oom en tante! We zijn gaan eten waarna ik werd gebeld door m’n oma waar ik een tijdje gezellig mee heb zitten kletsen. Vervolgens heb ik nog wat gelezen en ben ik naar bed gegaan.

24 september 2014

Ook vandaag kon ik nog niet bezig met het apparaat maar ik heb wel wat meer uitleg gehad over hoe ik ermee om moet gaan. Daarnaast heb ik ook een deel van een dossier gelezen om een beter beeld te krijgen over waarom mijn onderzoek van belang is. Duidelijk werd wel verteld dat als ik iets van het dossie/de zaak wil gebruiken voor een verslag dat ik absoluut geen namen, plaats, tijd etc. mag noteren. Ik laat het dus maar eerst even controleren voordat ik het echt in een verslag zet zodat ik zeker weet dat het goed is. Verder heb ik nog een boek gepakt waar nog wat meer achtergrond informatie over de apparatuur in staat dus daar heb ik me wat meer in verdiept. Onderweg naar huis was het heerlijk weer. ’s Avonds heb ik wat vesten met de hand gewassen en heb ik geskyped met m’n ouder terwijl ik in de “keuken” zat want daar was de internetverbinding een stuk beter dan in mijn eigen kamer. Daarna heb ik nog wat gelezen in bed en ben ik gaan slapen.

25 september 2014

Vandaag kwam ik tijdens het fietsen Annie tegen en die fiets een andere route die korter is dus ik besloot haar te volgen. Haar conditie is een stuk beter waardoor ze wat sneller ging. Na een tijdje was ik aar “kwijt” maar ik kende de straat waar ik op fietste en ik wist een zijstraat die ik kon pakken om bij ESR te komen. De nieuwe route is een stuk sneller en dus kwam ik weer voor 8uur aan. Annie stond ook te wachten tot we toegang zouden krijgen. Toen ik eenmaal binnen was mocht ik eindelijk aan de slag en heeft Leah verteld wat ik precies moest doen om een analyse uit te voeren want dat is nogal wat en zodra het apparaat aan staat is er geen weg meer terug want je bent gewoon je monster helemaal kwijt! Na een paar metingen was het alweer tijd om naar huis te gaan en heb ik wel gewoon mijn eigen/oude route aan gehouden want die lijkt me wel iets beter voor de terugweg aangezien de wegen heuvelop minder ver/steil zijn. Verder heb ik ’s avonds niet zoveel gedaan.

26 september 2014

Ook vandaag besloot ik om de nieuwe route te nemen die makkelijker en sneller is en dus kwam ik weer te vroeg aan op het werk waardoor ik buiten moest wachten. Ik heb de standaard dingen gedaan bij het apparaat waarna de presentaties van de master studenten begon. Deze waren weer interessant en leuk maar het maakt me toch wat nerveus voor mijn presentatie. Daarna ben ik weer naar beneden gegaan en ben ik naar resultaten gaan kijken. Na de lunch zouden we weer een poging doen tot het schoonmaken van het lab. Maar ook deze week is het niet gelukt aangezien er Ă©Ă©n op vakantie is, Ă©Ă©n weg ging voor een lunch buiten het bedrijf, Ă©Ă©n was nog niet terug van lunch, Ă©Ă©n was ziek naar huis gegaan en een ander was spoorloos verdwenen dus dan bleven alleen Annie en ik over. Volgende week maar weer een poging doen. Dit betekende dat ik verder kon gaan met mijn analyses. Om half 4 was het weer tijd voor bier of in mijn geval fris. Rond 4uur zijn we naar boven gegaan aangezien het de laatste vrijdag van de maand is en dan is er een borrel van het hele bedrijf. Allemaal lekkere hapjes en drankjes kwamen op tafel. Het was erg gezellig en leuk, soms is het alleen wel lastig te verstaan omdat de mensen best wel een accent hebben en als er dan meerdere mensen tegelijk praten is het moeilijk om het allemaal te volgen. Toen ik thuiskwam heb ik gegeten en gedoucht waarna Angelique is langsgekomen om te bedenken wat we zondag gaan doen. Aangezien het weer onzeker is hebben we een mooi weer en een slecht weer programma bedacht. Tja, we zijn allebei leiding bij scouting dus dan zit het er toch een beetje in! De rest van de avond heb ik niet veel gedaan.

27 september 2014

Vandaag kon ik een keertje uitslapen maar helaas is dat niet gelukt en was ik toch om 7uur wakker. Rond 10uur ben ik er dan toch maar uitgegaan en ben ik naar de stad gegaan waar ik wat spullen heb gehaald en ook weer m’n NZ nummer heb verlengd. Bij thuiskomst heb ik de kaarten op de muur geplakt waardoor het al iets gezelliger word in m’n kamer. Tijdens de lunch werd ik uitgenodigd door Ella en Jenny om hun gezelschap te houden ’s middags. We zijn wat gaan drinken in een park waarna we nog wat winkels hebben bekeken. Bij Kathmandu heb ik een leuke tas gezien voor niet zoveel geld, maar ik heb de verleiding kunnen weerstaan en ik heb hem niet gekocht. Toen we terug thuiskwamen hebben we samen gegeten waarbij ook Marjolein kwam zitten. We hebben toen ook wat tripjes gepland om samen te doen. ’s Avonds gingen de meiden uit en had ik het rijk voor mij alleen.

28 september 2014

Vannacht is de klok hier vooruit gegaan, ik raak echt een aantal uren kwijt dit jaar! Om 9uur hadden Angelique en ik afgesproken om te beslissen wat we zouden gaan doen. Aangezien het weer niet helemaal geweldig was besloten we om naar de Sky Tower te gaan. Eerst hebben we wat gedronken waarna we naar de bibliotheek zijn gegaan waar ik me heb aangemeld en nu dus gratis boeken kan lenen zolang ik ze maar op tijd inlever. Vervolgens zijn we naar de Sky Tower gelopen waar we een mooi uitzicht hadden over heel Auckland. Ik kon helaas niet ESR zelf zien maar wel het grote gebouw ernaast. Na de nodige foto’s en filmpjes zijn we weer naar beneden gegaan waar onze tassen goed zijn gevuld met folders. Vervolgens zijn we naar Brittomarkt gegaan, dit is het station in het centrum van Auckland. Daar heb ik een AT Hop Card gekocht waardoor ik korting krijg met het openbaar vervoer. Het weer werd niet beter dus besloten we om de bus te pakken naar Birkenhead waar een Nederlands restaurant zit. Eenmaal aangekomen bij het restaurant hebben we een frikandel en nederlandse friet gegeten, ik met heerlijke saté saus. Angelique heeft nog wat Nederlands eten gekocht om mee te nemen. We hebben nog, in het Nederlands, gekletst met de eigenaren waarna we weer de bus richting het centrum namen. Het begon hard te regen dus besloten we om bij de bioscoop uit te stappen en een film te kijken. Er draaide meerdere films die ons leuk leken maar we besloten voor Garduans of the Galaxy. De film is leuk, soms erg apart en er zit ook humor in. Na de film was het droog en dus liepen we terug naar het apartement waar we ieder naar ons eigen apartement gingen. Na het koken en eten heb ik nog een poging gedaan om een serie te kijken via internet maar dat ging niet echt snel en dus gaf ik al snel op en ben ik gaan lezen en slapen.

29 september 2014

Deze week is werkt Leah vanuit huis maar ik kan haar mailen als er iets niet lukt en/of advies nodig heb. Annie en ik waren rond 8uur op het werk maar verder was er nog niemand van de afdeling wat dus inhield dat we niet het lab in konden gaan omdat er een alarm op staat en wij dus niet die code weten. Om 9uur kwam er eindelijk iemand en kon ik beginnen met het apparaat instellen wat bijna de hele ochtend duurt. Aangezien er maar één iemand van de afdeling was besloten Annie en ik dat we de radio uit het lab konden pakken zodat we muziek zouden hebben tijdens onze bezigheden in het andere lab. Daarna heb ik monsters gemeten en die resultaten vielen niet tegen. De rest van de dag heb ik ook aan m’n verslag gewerkt aangezien die deze week ingeleverd moet worden. Ook ben ik uitgenodigd door m’n familie in Auckland om woensdagavond bij hun te komen eten. Na wat heen en weer gemail is er afgesproken dat ik woensdag na werk wordt opgehaald van werk aangezien ze een heel stuk naar het zuiden van Auckland wonen. ’s Middags was het weer heerlijk weer met fietsen. ’s Avond heb, zoals altijd, niet veel gedaan en ben ik vroeg naar bed gegaan.

30 september 2014

Vandaag heb ik heerlijk in het zonnetje naar werk gefietst waar ik, uiteraard, weer niet gelijk naar binnen kon. Gelukkig was er dit keer wel iemand op het lab en kon ik gelijk aan de slag. Ook heb ik vandaag mijn verslag opgestuurd. Op de terugweg werd in vergezeld en was het warm om te fietsen met zonnetje op ons gezicht. Bij thuiskomst heb ik boodschappen gedaan waarna ik toen ik weer thuiskwam uitgenodigd werd om naar de film the Maze runners te gaan. Aangezien Angelique en ik afgelopen zondag dus hadden getwijfeld om deze film te kijken besloot ik om mee te gaan. Om kwart over 8 stond ik samen met Angelique, Alisha en Tijs bij de receptie en besloten we om te gaan. Na een heleboel reclame begon rond 9uur de film. De film is erg leuk, aan het einde gebeurde er wel wat dingen die in ons optiek niet nodig waren. Helaas was het pas de eerste film en moeten we een hele tijd wachten op de volgende film. Ik ga proberen om de boeken te lenen bij de bibliotheek want ik wil wel weten hoe het verder gaat. Rond 1uur was ik terug en ben ik gelijk richting bed gegaan aangezien ik morgen weer vroeg op moet en ik dan ’s avonds ook later thuis ben aangezien ik bij familie ga eten.

1 oktober 2014

Vanmorgen had ik veel moeite om uit bed te komen. Toch besloot ik om met de fiets te gaan en die laat ik dan vannacht staan bij ESR. Het zonnetje scheen lekker in m’n gezicht, ik moet echt mijn zonnebril op gaan zetten. Ik ben weer begonnen met de standaard dingen en om 10uur was er weer de theepauze, voor mij lekker warme chocolademelk. ’s Middags ben ik weer druk bezig geweest en om 4uur ging ik naar buiten want ik zou worden opgehaald door Graeme om bij zijn gezin te komen eten. (Graeme is de neef van mijn vader) Toen ik hem eenmaal gevonden had was het gelijk gezellig en de rit in de auto hebben we gepraat over van alles en nog wat. Hij woont met zijn gezin echt supermooi en ze hebben schapen die over twee weken lammetjes krijgen! Ik heb kennis gemaakt met zijn vrouw en kinderen en heb heerlijk gegeten. Soms was het wat lastig te volgend omdat ze best wel een accent hebben en als er dan meerdere door elkaar heen gaan praten wordt het helemaal lastig. Na het eten gingen we aan de thee/koffie met gebak want Graeme was dus blijkbaar jarig. Hij pakte een fotolijstje met een brief erin die in het Nederlands geschreven was en hij wou graag weten wat het was. Kwam dat even mooi uit dat ik Nederlands kan! Het bleek om een geboorte akte te gaan van zijn vader. Vervolgens hebben we nog gezellig geklets en rond 9uur werd ik naar huis gebracht. In de auto had ik een mooi zicht over Auckland in de avond. In de auto hebben we afgesproken dat we vaker moeten afspreken omdat het erg gezellig was. Eenmaal thuis heb ik nog geskyped met m’n ouders waarna ik naar bed gegaan ben.

2 oktober 2014

Aangezien mijn fiets nog op het werk stond ging ik met de bus. Op het werk aangekomen bleek er nog niemand van de afdeling te zijn en dus kon ik nog niet op het lab. Om 9uur ging het lab dan eindelijk open en konden Annie en ik weer de radio pakken aangezien we de enigste waren die echt op het lab bezig gingen. Na meerdere analyses van monster was het alweer tijd om naar huis te gaan. Na twee minuten fietsen begon het keihard te regenen dus toen ik thuiskwam was ik helemaal doorweekt waarna ik besloot om maar gelijk onder de douche te gaan. Daarna heb ik gegeten en heb ik een serie gekeken. Daarna heb ik nog gelezen, handig zo’n bibliotheekpas waarbij je gewoon boeken via je tablet kan lezen, en ben ik gaan slapen.

Reacties

Reacties

marije

Goed om te lezen dat je zo fijn bezig bent daar. Geniet er van !!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!