RoosmarijnP.reismee.nl

30 augustus t/m 1 september (Eerste stagedag)

30 augustus 2014

Vandaag zijn we uitgebreid naar vijf! Gisteren is er in het andere apartement nog een Nederlandse bijgekomen namelijk. M’n huisgenoot was genomineerd voor de “ice bucket challenge” dus daar heb ik eerst bij geholpen om vervolgens de vloer droog te maken :P Om half 11 hadden we afgesproken bij de receptie maar de liften werkten niet helemaal goed dus dit duurde nogal lang aangezien hij vanaf de 17e verdieping (mijn verdieping) op bijna elke verdieping ging stoppen maar er was geen plek meer in de lift. Erg handig dus. Eenmaal beneden aangekomen zagen we dat het regende! Niet echt lekker maar toch besloten om naar de haven te lopen en daar met de ferry naar Davenport te gaan. Tussendoor nog donuts gehaald. Aangekomen in Davenport zijn we de vulkaan op gelopen, de vulkaan is al heel lang niet meer actief en dus ik het helemaal begroeid. Boven hadden we wel mooi uitzicht maar het was KOUD!!! Dus daar zijn we niet heel lang gebleven. Om op te warmen zijn we ergens wat gaan drinken en hebben we daarna wat fruit gehaald tegenover het café. Om 3uur besloten we dat het wel tijd werd om terug te gaan naar Downtown dus weer op de ferry gestapt waar we kwamen te zitten bij nog een Nederlandse. Zij was au pair op Davenport. Wel grappig om toch nog Nederlanders tegen te komen zo ver van huis. Eenmaal terug in Auckland city (downtown) zijn we nog langs de supermarkt geweest en zijn we terug gelopen naar onze apartementen. Rond 5uur besloten we om nog maar een keertje de heuvels te trotseren en zijn we richting The Warehouse (soort van action maar dan véél groter) gegaan en hebben we daar een beetje rondgelopen. Om 7uur waren we terug en hebben we gegeten. Daarna zijn we nog naar de andere in hun apartement geweest waar we rond 10uur weg zijn gegaan omdat we het tijd vonden om ons bedje op te zoeken.

31 augustus 2014

Vandaag heb ik lekker uitgeslapen want dan kon nog een dagje voordat ik aan m’n stage begin. Daarna ben ik gaan lezen en ontbijten waarna de “housekeeping” kwam en onze bedden heeft verschoond net als de douche en toilet en ook nog eens heeft gestofzuigd. Verder was deze dag erg saai om over te schrijven (en te lezen) want het was een zondag zoals (bijna) elke andere zondag van de afgelopen weken namelijk, hangen, lezen, kleuren, internetten, eten en douchen. Daarnaast heb ik nog wel even wat spulletjes bij elkaar gelegd voor m’n stage van morgen zodat ik dat gelijk kan afgeven. Daarna heb ik gekookt, wat trouwens erg lastig is op elektrische kookplaten met pannen die ook niet van de beste kwaliteit zijn. Nou ben ik ook geen chefkok maar ik heb me de afgelopen drie jaar goed gered in Vlissingen maar daar ging het een stuk makkelijker. Na het koken heb ik nog contact gehad met het thuisfront via skype en heb ik nog gechat op facebook waarna het tijd was om te slapen.

1 september 2014 (Eerste stagedag!)

Vandaag was het dan eindelijk zover, mijn eerste stagedag. Om half 8 ben ik opgestaan zodat ik om 8uur de deur uit want ik moest immers nog een stuk fietsen. Door het raam leek het wel wat te regenen maar niet zo hard. Helaas, regende het dus wel hard en kwam ik na 40minuten fietsen zeiknat aan bij ESR. Daar eventjes m’n schoenen uit gedaan waarna ik deze op de kop hield en er een straal water uit liep! Ik liep dus zompend naar binnen waar ik de receptioniste vriendelijk mijn begeleider (Gerhard) naar de receptie riep. Ik was vorige week al langs geweest dus ik had al een deel van de ronleiding gehad. Vandaag dus nog langs een paar mensen geweest die er de volgende keer niet waren en dus stelde ik me weer voor als Rose aangezien Roosmarijn hem niet gaat worden hier. Samen met Gerhard nog wat regels doorgenomen met betrekking tot spullen die op tafel liggen en van “cases” zijn, kortom ligt er iets op een wit papier? Niet aanraken, anders worden ze niet zo blij. Vervolgens heb ik veel leesvoer gekregen en ben ik in het studentenhok gaan zitten. Ook heb ik al monsters genomen van verschillende potjes olie die medewerkers van ESR hadden meegenomen op verzoek van Gerhard. Ondertussen kreeg ik ook bericht dat ik de drugtest goed ben doorgekomen en dat er nog een paar dingen ingeleverd moeten worden (wat snel gebeurd) voordat ik de “all clear” krijg. Wanneer ik die heb krijg ik een pasje en een toegangscode zodat ik overal in het gebouw kan komen zonder op elk kantoortje te klopen van laat me alsjeblieft binnen :P Vandaag is er ook nog een andere Nederlandse gekomen en ik begreep dat er volgende week nog een Nederlander bijkomt. Nog even en we gaan de boel gewoon overnemen met Nederlanders! Veel van de medewerkers hebben wel (verre) familie in Nederland wonen of zijn zelfs getrouwd met een Nederlander. Rond half 5 ben ik, weer door de regen, terug gefietst naar m’n apartement waar we met z’n tweetjes pannenkoeken hebben gegeten. Vervolgens ben ik lekker gaan douchen om op te warmen en daarna wat dingetjes opgezocht voor stage.

Groetjes vanuit een koud en zeer regenachtig Auckland!

Reacties

Reacties

Linda

Wat jammer dat het zulk slecht weer is! Gek om te lezen over je eerste stagedag, terwijl deze eerste septemberdag hier pas net is begonnen! (het is nu bijna 12 uur) Ik hoop dat je het heel erg naar je zin hebt, maar volgens mij zit dat wel goed! :)

mamma

leuke verhalen om te lezen meissie. jammer dat het zo nat is maar je gaat echt naar de zomer toe!!!!!! ook oma vindt je stukjes ook leuk.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!