RoosmarijnP.reismee.nl

2 t/m 4 september

2 september 2014

Nog voordat deze dag begon werd ik ’s avonds laat gebeld door een nummer dat vaker ’s nachts had gebeld dus ik dacht laat ik maar eens opnemen. Goedemorgen, u spreekt met Vodafone, bel ik gelegen? Nou nee dus, netjes gevraagd waar het over ging en toen verteld dat ik in NZ ben en dat ik voor informatie wel op internet kijk. Beetje verslagen wenste hij me een goede dag toe maar ik lag dus al lekker in m’n bedje want voor mij was de dag voorbij. Ook vandaag ging ik naar stage. Gelukkig was het weer een stuk beter dus ben ik droog aangekomen bij ESR. Vervolgens lagen er nog meer flesjes klaar dus heb ik gelijk monsters genomen. Daarna heb ik een eerste extractie gedaan en hebben we het apparaat (GC/MS) ingesteld waarna deze automatisch(!) ging injecteren. Heerlijk die technologie. In de tussentijd heb ik wat gelezen en de laatste dingetjes geregeld zodat ik hopelijk snel een pasje krijg waarmee ik door het gebouw heen kan zonder bij iedereen aan te kloppen. Om kwart over 3 was het eerste monster klaar en hebben we gekeken naar de resultaten, de GC/MS ging ondertussen automatisch door dus die kan mooi doorgaan vannacht. Vervolgens ben ik nog verder gaan lezen en besloot ik om half 5 dat het genoeg was voor vandaag en heb ik, al kloppend, het pand kunnen verlaten! Toen ik bijna thuis was werd ik gebeld door m’n apartementgenoot, er zijn (weer) wat dingen niet goed gegaan. Gelukkig was ik nog geen 10minuten ook thuis en zijn we samen naar beneden gegaan om te klagen. Dit haalde uiteraard niets uit en dus hebben we het bemiddelingsbureau gebeld maar die konden ook niet veel doen voor ons op dat moment. Toen besloten we om te gaan koken en werd er ineens op de deur geklopt. Wij verbaasd en dachten dat het misschien iemand van het complex was maar nee. Er is een nieuw meisje aangekomen maar die kwam in een apartement met niet zo leuke huisgenootjes en ze had begrepen dat wij nog een kamer vrij hadden dus vroeg ze of ze bij ons mocht komen. Geen probleem vonden wij dus is ze terug gegaan naar de receptie om dit, met heel veel moeite, te regelen. Toen hadden we er dus ineens een apartementgenoot bij! We hebben daarna gegeten en nog naar de supermarkt gelopen want we moesten en wilden nog een paar dingetjes hebben. Daarna ben ik gaan douchen en ben ik rond 10uur naar bed gegaan aangezien ik morgen vroeg op moet.

3 september 2014

Na een kort nachtje ging om half 7(!) m’n wekker en zat ik om kwart over 7 op de fiets. Bij aankomst gelijk gekeken naar de resultaten die gisteravond en vannacht zijn geproduceerd. We hebben gelijk de GC/MS iets anders ingesteld en gelijk weer aangezet waardoor we twee uur later weer resultaten hadden. Deze waren nog steeds niet tot onze tevredenheid en dus hebben we weer wat veranderen aangebracht en de monsters mochten weer lopen. Tussendoor heb ik weer nieuwe flesjes met olie ontvangen en dus kon ik ook weer monsters nemen voor het onderzoek. Rond 12uur was het alweer tijd om te lunchen waarna ik weer heb zitten lezen en zitten wachten op de resultaten van de GC/MS. Daarna ben ik weer op de fiets gestapt en raakte een auto mijn stuur tijdens het fietsen maar gelukkig hadden we geen van beide schade. Om half 7 had ik bij de receptie afgesproken met een Amerikaanse mede-stagair bij ESR afgesproken want we gingen met een grote groep, ongeveer 50, uit eten. De andere Nederlanders waren al weggegaan want die wilde nog wijn kopen aangezien je dat mee mocht nemen in het restaurant om te drinken. Precie op tijd kwamen we aan bij het restaurant en zijn we tussen Duitsers gaan zitten dus ik kon mooi m’n engels oefenen aangezien (bijna) alle Nederlanders aan twee andere tafels zaten. Het eten was lekker, ik had rijst met iets van kip met een saus. Om half 10 vonden We het tijd om weer naar huis te lopen aangezien we allebei weer vroeg op moesten de volgende dag. ’s Avonds nog een poging gedaan tot skypen met het thuisfront maar dat ging moeizaam en daar zijn we dus maar snel mee gestopt en ben ik gaan slapen.

4 september 2014

Voor vandaag had ik de wekker iets later gezet, namelijk kwart voor 7, en dan zou ik nog genoeg tijd hebben om om 8uur bij ESR te zijn. Ook vandaag stond ik voor een dichte deur want ik was er iets eerder en dan gaat de deur alleen open met een pasje en laat ik die nou nog steeds niet hebben. Gelukkig kon ik om 8uur naar binnen en ben ik begonnen om alle monster, die ik tot nu toe heb, te behandelen zodat ze gemeten kunnen worden. Na de lunch heb ik uitleg gehad over veiligheidsregels en waar bepaalde spullen zijn te vinden in geval van nood daarnaast ook nog leuke/gekke/aparte verhalen gehoord over incidenten.Daarna heb ik de GC/MS weer aangezet zodat ik morgen veel resultaten heb en ben ik verder gegaan met monster behandelen. Ik begin zo langzaam aan m’n draai te vinden en kan m’n eigen gang gaan wat ook erg fijn is. Rond kwart over 5 was is weer thuis en heb ik gegeten en gedouched wat op de terugweg had het weer hard geregend. Daarna nog met m’n moeder geskyped om vervolgens lekker te gaan slapen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!