RoosmarijnP.reismee.nl

Ik wil post! + 5 t/m 7 september

Ik wil post want m’n muur is zo kaal!

Nou dat is wel duidelijk lijkt me.

Mijn adres is:

1710A

Empire Apartments

21 Whitaker Place

Auckland 1010

New Zealand

5 september 2014

Vandaag was het alweer het laatste dagje van de week qua werken. Op het werk ging het net zoals de andere dagen tot half 4. Dat was het moment voor de mensen van de PE (physical evidence) afdeling, zijn er 7 ongeveer, om het werk neer te leggen en om gezellig met z’n allen een biertje en wat chips te nuttigen. Ik was iets later maar toen ik binnen kwam was ik gelijk kandidaat voor de TUI quiz. TUI is een biermerk en op de dopjes staat steeds een vraag. Voor mij was de eerste vraag: hoeveel stukken pizza een kind in Amerika gemiddeld eet per jaar. Met mijn antwoord van 52 zat ik er iets naast (antwoord was 46), maar ik had beter gegokt dat de anderen. Iedereen pakte nog een biertje, ik uiteraard niet, en we gingen verder met de quiz. Daarnaast heb ik ook leuke verhalen gehoord over de andere mensen van de afdeling, die steeds roder werden bij wijze van spreken, en rond half 6 vonden we het tijd om op te stappen en naar huis te gaan. Ik heb nog steeds geen pasje dus ik kan het gebouw ook niet verlaten na 5uur maar gelukkig werd ik eruit gelaten door de baas van de afdeling. Buiten bleek het inmiddels te regenen maar gelukkig niet zo hard. Rond half 7 was ik thuis en heb ik gegeten en gedouched. Aangezien de rest uit ging heb ik het ’s avonds rustig aan gedaan.

6 september 2014

Vandaag stond de Auckland city tour op het programma! Om kwart over 9 stonden we klaar bij de bus en zijn we naar een berg (één van de vele) gegaan waar zich ook de maori hadden gevestigd vroeger omdat er goed uitzicht was over de zee om eventuele vijanden te zien aankomen. Daarna was het weer de bus instappen en gingen we naar het volgens punt waar een heleboel eerst koffie gingen halen want die hadden een zware en korte nacht gehad. Vervolgens zijn we naar ... gegaan. Dit is een park met ook een stukje bos. Het was bijna lunchtijd dus gingen we naar een supermarkt. Ik had lekker zuinig, en dus Nederlands, m’n eigen broodjes al meegenomen. Vervolgens gingen we richting een strand op Davenport waar de zon inmiddels heerlijk begon te schijnen. Daarna zijn we met een paar naar boven gelopen waar het helaas begon te regenen. Er staat daar een kanon die gebouwd voor een aanval van de Russen alleen zijn die dus nooit gekomen. Het kanon is één keer afgeschoten als oefening maar toen sprongen alle ramen in de omgeving kapot dus het was ook gelijk de laatste keer! Ik ben daar door de tunnels gelopen en vervolgens weer naar beneden. In de bus ben ik naast een andere Nederlandse gaan zitten die ook een beetje dezelfde richting doet qua opleiding dus daar heb ik gezellig een tijd mee zitten kletsen. Vervolgens kwamen we weer in de stad en zijn we uit de bus gestapt. Ik heb nog snel wat boodschapjes gedaan en terug gelopen naar het apartement. Daar was verder nog niemand dus ik had het “hele” rijk voor mij alleen. Om half 6 was het gedaan met de rust en besloten we om vanavond pizza te gaan eten. Eerst wilden we deze bestellen aangezien we geen zin hadden om helemaal naar beneden en vervolgens weer naar boven te lopen maar de pizza’s werden een stuk duurder bij bezorging dus dan toch maar weer lopen. Om half 8 zaten we aan de pizza en hebben we cabaretfilmpjes gegeken. Inmiddels hadden we vernomen dat er in mijn apartement een feestje aan de gang was, iets wat mijn apartementgenoot en ik niet echt fijn vonden, dus om half 10 besloten we maar om te kijken hoe erg het was. Afgesproken dat ze om half 11 weg zouden gaan dus dat hebben ze ook gedaan. Toen had ik weer het rijk alleen aangezien iedereen weer uit ging. Rond 11uur ben ik gaan slapen maar werd om 1uur wakker van geklop aan de deur. M’n apartementgenoot is haar kaart kwijtgeraakt tijdens het stappen en kon dus niet meer binnenkomen. Daarna weer snel m’n bedje in gekropen.

7 september 2014

Vandaag heb ik uitgeslapen maar om 10uur kwam de schoonmaakster dus toen heb ik gezegd dat ik zelf het linnen wel verschoon want ik lag nog zo lekker. Om 11uur ben ik er toch maar uit gegaan. Ik besloot om vandaag thuis te blijven om aan een verslag van school te werken terwijl de rest weg was. Daarnaast ik heb ook wat spullen uitgewassen zodat m’n kamer volhing met was. Rond 6uur ben ik gaan koken zodat we met z’n drieeen om kwart voor 7 konden eten. Daarna heb ik samen met iemand anders spullen in de was gedaan en zijn we naar de vijftiende verdieping gegaan om een film te kijken (Intouchable). Beetje jammer van de Franse taal maar gelukkig hadden we Nederlandse ondertiteling. Tussendoor heb ik ook nog gezellig met oma geklets. Ik vind het zo leuk dat ze af en toe belt! Rond 10uur was de film afgelopen en zijn we de was op gaan halen om deze vervolgens uit te hangen en naar bed te gaan.

Reacties

Reacties

Linda

Ik ga je adres opschrijven en je een kaartje sturen :D
(als ik een mooie wereld-postzegel kan vinden haha, vanavond boodschappen doen dus even in de supermarkt kijken of ze 't daar hebben)
Fijn dat je het zo naar je zin hebt (zo klink je in ieder geval), wel lastig dat je nog steeds geen pasje hebt van het gebouw waar je stage loopt...

Roosmarijn

Jeejj!

hans en willy uit maastricht

heb al je verhalen gelezen en leuk om zo he treilen en zeilen mee te kunnen maken. Succes met alles en tot een volgende keer groetjes van ons

Roosmarijn

Wat leuk om te horen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!