RoosmarijnP.reismee.nl

8 t/m 12 september

8 september 2014

Helaas was het weekend voorbij en moest ik weer vroeg op. Hopelijk ga ik daar nog aan wennen want ik kom elke keer met moeite m’n bed uit maar het is dat ook pas de tweede week. Het fietsen gaat ook steeds makkelijk er iets sneller. Aangekomen bij ESR ben ik naar de resultaten gaan kijken die tijdens het weekend zijn geproduceerd en die vielen niet tegen, helaas geeft een testmix die elke keer/dag moet lopen nogal raar dus dat moet ik nog wel oplossen deze week.Maar zo perfectionistisch als ik ben dacht ik dat de scheiding van de stoffen nog wel wat beter kon dit in tegenstelling tot wat m’n begeleider dacht. Toch mocht ik het proberen. Het was lang wachten op de resultaten dus tussendoor ben ik wat gaan lezen en heb ik aan een verslag voor school gewerkt. Rond 2uur was het moment van de waarheid. En ja hoor, het is me toch gelukt! De scheiding was een stuk beter. Daarom nog maar een keer alle monsters van het weekend laten lopen zodat ik daar morgen ook resultaten van heb. Aangezien ik nog steeds geen pasje heb om de deuren open te maken, kan ik ook nog steeds niet inloggen en dus sleep ik elke dag mn laptop heen en weer. Deze was om half 4 helemaal leeg dus daar kon ik niets meer op doen. Ook op het lab kon ik niets meer doen dus besloot ik om op tijd weg te gaan en stapte rond kwart over 5 het apartement binnen. Rond half 7 gingen we met z’n tweetjes eten aangezien onze andere huisgenoot liever alleen kookt en eet. Toen nog wat spullen met de hand gewassen en gelezen. Rond 10uur ben ik weer gaan slapen terwijl het buiten hard waaide.

9 september 2014

Vandaag kwam ik weer te vroeg aan bij ESR waardoor ik voor een dichte deur stond. Ik was zelfs later dan anders weggegaan van huis dus een nieuw fietsrecord voor mij (33minuten!). Toen ik eenmaal binnen was ben ik naar beneden gegaan en ben naar de resultaten gaan kijken die weer netjes waren. Vervolgens met ik met andere dingen bezig gegaan van stoffen klaarmaken voor analyse maar één stofje wou niet zo graag dus die bleef lekker bevroren. Dus het flesje in erg warm water gehouden waardoor hij langzaamaan ontdooide maar zodra hij uit het water kwam bevroor hij weer. Na lang, erg lang (lees 2uur) won ik het van de stof en bleef hij lang genoeg ontdooid zodat ik er mee bezig kon. Toen heb ik weer de GC-MS aangezet en ben ik verder gegaan met lezen. Rond kwart voor 5 was ik thuis en heb ik nog even aan m’n verslag gewerkt maar internet was nogal langzaam dus ik ben er snel mee gestopt. Vandaag hadden we geen zin om te koken en dus heb ik het bij een tosti gehouden waarna ik ben gaan skypen met m’n ouders. Aangezien m’n huisgenoot nog steeds haar kaart kwijt is moest ze een nieuwe aanvragen. Dit houdt in dat de andere huisgenoten ook een andere kaart moeten krijgen (een andere code op de kaart) dus Marjolein (eerste huisgenoot) en ik zijn naar beneden gegaan waar onze kaarten werden veranderd. Toen kwamen we er ook achter dat we in de verkeerde kamer zitten! Tenminste, blijkbaar zit ik in kamer B en Marjolein in kamer A. We hadden geen zin om onze spullen over te dragen dus ze hebben het administratief veranderd. Ik zit dus in kamer 1710B (voor post maar het niet echt uit omdat die toch in vakje 1710 wordt gelegd). Vervolgens deed de lift, uiteraard, weer eens raar waardoor het lang duurde voordat we weer boven waren. Daar hebben Marjolein en ik nog wat gekletst waarna ik vroeg ben gaan slapen.

10 september 2014

Aangezien ik gisteren voor een dichte deur stond bij ESR besloot ik om wat later op te staan in de hoop dat ik gewoon naar binnen kan. Ik had vandaag de rode zone, elk stoplicht stond op rood wat niet echt fijn is als je heuvels op moet fietsen. Aangekomen bij ESR kon ik wel bij de receptie komen maar niet verder want ik was blijkbaar weer iets te vroeg. Ik ben hier volgens mij wel een goede conditie aan het opbouwen met al dat fietsen. Vervolgens was deze dag qua werk niet erg afwijkend van de andere dagen afgezien dan dat ik samen met m’n begeleider naar de supermarkt ben gegaan om nog wat olie te halen als monster. Rond 5uur ben ik weer naar huis gefietst waar Marjolein en ik snel boodschappen wilde gaan doen want om half 8 zouden we gaan bowlen met andere stagaires van interships en we moesten nog eten. We zijn snel naar de Countdown gelopen en hebben onze boodschappen gedaan. Aangezien het erg druk was bij de supermarkt zouden we het niet meer redden om nog te gaan koken dus toen hebben we lekker ongezond eten gehaald bij de gele M. Rond kwart voor 7 kwamen we terug bij ons apartement en hebben we onze boodschappen gedropt waarna we weer naar de receptie zijn gelopen om de andere op te wachten. Om half 8 waren we bij de bowlingbaan en zijn we in teams gaan bowlen. Ikzelf, en gelukkig ook wat andere in mijn team, was niet echt goed maar het was erg gezellig en daar ging het tenslotte om. Om half 11 lag ik pas in mijn bedje en ben ik gelijk gaan slapen.

11 september 2014

Vandaag was eigenlijk een erg saaie dag om over te schrijven. Ik ben weer naar m’n werk gefietst (met de zon in mn rug!) en ben m’n dagelijkse dingetjes gaan doen. Ik ben wel veel bezig geweest op het lab dus dat was wel erg leuk en ook gezellig. ’s Ochtend heb ik m’n labjas, voor de verandering, wel aangedaan want er kwam iemand van de Health & Safety afdeling om te kijken hoe we allemaal werken. Dit had m’n begeleider van tevoren al gemeld aan mij samen met het verzoek om het spelletje mee te spelen en dus om een labjas aan te doen. Deze avond hebben we wel weer zelf gekookt (pasta) en hebben we ’s avond lekker op de bank gehangen met onze laptops voor onze neus. Ik was behoorlijk moe en ben daarom ook vroeg naar bed gegaan (rond 9uur).

12 september 2014

Toen ik vanmorgen uit mijn raam keek leek het niet zo hard te regenen dus ik besloot om gewoon met de fiets naar het werk te gaan en voor de zekerheid droge sokken en schoenen mee te nemen. Na 5minuten fietsen begon het hard, heel hard te regenen en vond ik wel dat ik de bus mocht nemen toen net op dat moment een bus naast mij begon te rijden en dus door een plas reed waardoor ik een erg koude douche kreeg waar ik niet om had gevraagd. Aangezien ik nou toch al helemaal doorweekt was besloot ik om toch maar door te fietsen. Aangekomen bij ESR bleek dat ook Annie (Amerikaanse) ook helemaal nat was dus hebben we allebei onze schoenen uit gedaan en onze sokken om te laten drogen. Ik kon gelukkig droge sokken en schoen aandoen. We kregen toen bezoek in het studentenhok van iemand hogerop (Dave) en die vond het best zielig voor Annie en mij. Bij ESR is er een intercom waar ze bij de receptie door kunnen praten om te vermelden dat er voor iemand een pakje is of als er iemand moet bellen ofzo. Dit is een handig systeem want ook op het lab hoor je dit terwijl je je telefoon op het kantoor niet kan horen. Vandaag werd mijn naam ineens door de intercom geroepen met het verzoek of ik wilde bellen. Ik gebeld en kreeg te horen dat ik toegangspasje/ding klaar lag bij de receptie. Ik naar de receptie gelopen om hem op te halen maar de code was nog niet bekend dus ik kon hem nog niet gebruiken, logica om dan al het toegangsdingetje te geven. Toen ik weer terug kwam in het studentenhok stonden er ineens twee kacheltjes die Annie en ik konden gebruiken om onze spullen droog te maken, dit had Dave geregeld! Vervolgens zouden de PhD en master studenten zoals elk (half)jaar op de foto gaan met een paar mensen van hogerop in het bedrijf maar dit jaar vonden die studenten dat ook de “gewone” stagaires erop moesten, dus ook Annie en ik in onze normale kledij terwijl de rest in nette kleding staat. Daarna kreeg ik eindelijk m’n code maar kon ik nog steeds niet het lab op! Na een paar keer heen en weer lopen naar de receptie en wat veranderingen in het systeem kon ik eindelijk het lab op. ’s Middags wilde ik een nieuwe test inzetten en dat heb ik gedaan maar toen ik monsters wilde klaarmaken voor analyse ging het een klein beetje mis. Ik moest namelijk met een scalpel wat snijden en ineens was mijn handschoen kapot er begon en wat roods te druppelen. De handschoen heb ik toen rustig uitgedaan waarna mijn middelvinger (uiteraard) helemaal rood was. Ik ben toen naar een ander op het lab gelopen om te vragen of ze een pleister kon pakken want dat lukte mij niet. Zij besloot om er nog iemand bij te halen en die vond weer dat de EHBO moest komen aangezien het bloeden na 10minuten stevig afdrukken nog niet stopte maar veel meer kon hij ook niet doen. Ik heb dus aan de zijkant van m’n vinger een diepe snee zitten die ook nog mn nagel ingaat. We hebben de pleister er stevig omheen gedaan zodat die m’n vingen afkneld en het dus niet bloed. Het was op dat moment al 2uur geweest en om 3uur zou het lab van PE dichtgaan omdat er maar twee vaste werknemers waren die op tijd weg wilden. De andere mensen zijn of ziek of ze zijn naar een rechtzaak in Wellington voor hun expertise en omdat zij materiaal van de misdaad hebben onderzocht. Ik kon/mocht op dat moment niets meer doen op het lab en aangezien ik nog niet op de computer kan want dat wordt door een andere afdeling geregeld, nog meer logica, ben ik vroeg naar huis gefiets. De eerste 10minuten was droog maar daarna kwam het water heel hard uit de lucht vallen waardoor je niet ver vooruit kon zien. Net voordat ik thuis was werd me een lift aangeboden bij een stoplicht maarja toen was het nog maar 100meter dus dat zou niet echt opschieten. Bij het apartement heb ik weer huur betaald en ben ik naar boven gegaan waar Marjolein al aanwezig was. Samen zijn we gaan kijken naar wat we morgen gaan doen maar daar zijn we nog niet echt uit gekomen aangezien het morgen ook gaat regenen.

Reacties

Reacties

mamma

och och, wat een regen allemaal! en dan ook nog eens een flinke jaap in je vinger. toch fijn dat je het nog steeds leuk vindt. ze zorgen wel goed voor je met een kacheltje. post gaat naar je toe met de "krukkenpost". liefs mamma

Roosmarijn

Zodra ik de pleister eraf doe begint het gelijk weer flink te bloeden dus dan doe ik er een andere pleister op. Die kacheltjes waren inderdaad erg aardig en waren we erg blij mee. Ben benieuwd hoelang het gaat duren. Ik zal in het weekend een kaartje op de post doen naar het verre (en zonnige) Nederland. Groetjes en een knuffel (ook voor de beesten) Roos

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!