RoosmarijnP.reismee.nl

Raften!!! (18 t/m 22 september 2014)

18 september 2014

Ook vandaag trok ik mijn bergschoenen aan op de fiets zodat ik zeker wist dat ik droge voeten zou hebben bij aankomst. Op het werk heb ik wat nieuwe dingen uitgeprobeerd die soms goede maar soms ook hele vreemde resultaten gaven dus daar moet ik nog eens goed naar kijken. Toen ik ’s avonds thuis kwam heb ik eerst een kaart in elkaar gezet voor m’n oma aangezien die morgen jarig is en ik toch graag een kaartje wou sturen die sowieso op tijd zou komen aangezien we er nog niet helemaal uit zijn hoelang het duurt voordat een kaart arriveerd. In verband met het niet zo snelle internet duurde dit wel even! Vervolgens heb ik gegeten en heb ik de rest van de avond niet zo veel gedaan.

19 september 2014

Vandaag zou het slecht weer worden met onweer enzo dus hadden Annie (Amerikaanse stagaire) en ik gisteren al besloten dat we om een lift zouden vragen van iemand van het bedrijf. Annie probeerde deze dus ’s ochtends te bellen maar blijkbaar had hij niet het complete telefoonnummer gegeven en dus lukte het bellen niet. Gezien de weersvoorspellingen besloten we om dan maar de bus te pakken. Nadat we in de bus stapte begon het keihard te regenen dus een gluk voor ons. Toen we uit stapte was het namelijk droog en zijn we helemaal droog aangekomen bij ESR. Aangezien we met de bus waren gegaan kwamen we iets later aan dan normaal. Om 9uur waren er studentenpresentaties dus daar ging ik ook heen zodat ik ook de rest zou zien. Eerst een rondje namen gedaan en op welke afdeling je werkte zodat de werknemers dit ook wisten. Na de presentatie werd er nog eens verteld dat de “normale” stagaires op 17oktober een presentatie moeten houden. Gelukkig was ik hiervan al op de hoogte dus voor mij kwam het niet als een schok in tegenstelling tot iemand anders. Daarna ben ik naar het lab gegaan en heb ik met m’n begeleider gekeken naar wat ik de afgelopen tijd heb gedaan en wat mijn plannen zijn de komende weken aangezien hij vanaf maandag drie weken weg is. Gelukkig is er wel iemand anders die mij in die tijd kan begeleiden. om half 1 was het tijd voor Pie Day. Helaas was ik vergeten om me aan te melden dus ik zat gezond aan de boterhammen terwijl anderen aan een “Pie” zaten. Om 1uur zouden we het lab schoon gaan maken van de afdeling dus ik was netjes op tijd. Maarja, dan merk je weer dat je bij een forensisch bedrijf werkt want niet iedereen was er dus was er ook niet bekend wat van tafel gehaald kon worden (in verband met zaken) en iemand anders had zelf een dringende zaak waar ze aan moest werken dus is het maar een week uitgesteld! Op verzoek van m’n begeleider heb ik mijn plan van aanpak gestuurd waar hij naar ging kijken. Later die middag kreeg ik deze terug met aardig wat rode letters maar dit was meer om zinsverloop te verbeteren. Om half 4 was het weer tijd om naar beneden te gaan om aan het bier met chips te gaan. En nee, ik drink nog steeds niet maar het is gewoon erg gezellig. Ook Tom, Nederlander, was er vandaag voor het eerst bij. Na weer wat zinloze vragen/feitjes ben ik om kwart voor 6 naar de bus gelopen die ik maar net haalde. Toen ik thuiskwam was er niemand dus ben ik lekker gaan douchen. Daarna kwam Marjolein thuis met een nieuwe/betere koekenpan dus daar gaan we de komende maanden nog plezier van hebben. Daarna hebben we gegeten en heb ik foto’s naar m’n ouders gestuurd zodat ze die komend weekend aan de familie konden laten zien. Daarna heb ik mijn tas ingepakt voor het weekend en ben ik gaan slapen.

20 september 2014

Vandaag was het eindelijk zover, vandaag zou ik gaan raften in Rotorua! Na een reis van 3uur kwamen we aan bij het hostel en werd de groep in tweeen gedeeld en zat ik in de groep die als eerste ging raften. Het weer was inmiddels mooi geworden dus gingen we met een andere bus richting het raften. Onderweg werden we nog aangehouden door de politie en werd de bus gecontroleerd op drugs. Bij het rafting centrum aangekomen kregen we eerst een hele kleding garderobe waarna we weer in de bus stapte op naar het water. Onderweg kregen we uitleg over wat te doen als we zouden omslaan of als iemand in het water zou vallen. Vervolgens was het boten sjouwen richting het water en werden we nog een keer gecontroleerd of we alles goed aanhadden en of het strak genoeg zat. Degene die mij controleerde probeerde iedereen zenuwachtig te maken omdat we een val zouden maken van 7meter en dat is de hoogste waterval van waaraf geraft wordt! Toen was het tijd om in de boot te stappen (met 5anderen en de gids) en gingen we eerst oefenen met peddelen enzo. Vervolgens kwam er eerst een waterval van 1meter dus dan konden we wennen. Daarna kwam er een waterval van 3meter en dan ga je al iets onder water. Toen kwamen we met alle boten bij elkaar en gingen we één voor één naar de waterval van 7meter waar ook een foto gemaakt zou worden. De gids vroeg of we er klaar voor waren en toen gingen we weg. Hard peddelen om vervolgens in de boot te gaan zitten bij het naar beneden vallen. Al snel had ik in de gaten tijdens de val dat het niet helemaal goed ging en de boot draaide om waardoor we niet juist beneden kwamen. Goed de boot vast blijven houden zodat als je in het water komt naar boven drijft/zwemt en dus onder de boot uitkomt waar je wel kan ademen hoor! Toen was het wachten op de gids die op de boot zou slaan wat het teken zou zijn dat we er veilig onderuit konden komen. Daarna draaide de gids de boot weer om en werden we er weer ingetrokken. Daarna gekeken naar de andere boten en die gingen wel goed naar beneden. In ieder geval zijn het wel spectaculaire foto’s geworden en ook speciaal aangezien de rest maar saai in de boot bleef zitten. Vervolgens gingen we weer verder en mochten we op een bepaald moment ook uit de boot en dan meedrijven met het water, uiteraard weer goed de boot vasthouden. Tijdens het drijven moest je wel op tijd je adem inhouden anders kreeg je behoorlijk wat water binnen. Vervolgens weer in de boot geklimt en kwam er nog een klein watervalletje waarna het alweer afgelopen was. Toen zijn we nog met de groep op de foto geweest en stapte we weer in de bus terug naar het centrum waar de tweede groep al stond te wachten. Vervolgens was het weer de wetsuit etc. uitdoen en stapte we in de bus terug naar het hostel. Daar kregen we de sleutel/kaart van onze kamer waar we snel onze koffers neerzette waarna we richting de hot pool liepen om op te warmen. Helaas was het water niet zo warm maar het was wel lekker. Daarna heb ik gedouched en ben ik met de rest van de kamer richting de Lava bar gelopen die naast het hostel ligt om te eten. Iedereen kwam daar langzaamaan binnen druppelen en na het eten werd het muziek gedraaid. Rond kwart voor 10 vonden Annie en ik het wel genoeg geweest en zijn we naar onze kamer gegaan. De rest is rond 2uur teruggekomen maar die heb ik niet meer gehoord.

21 september 2014

Vandaag konden we lekker blijven liggen tot kwart voor 9 aangezien het ontbijt om kwart over 9 klaarstond. Heerlijk in het zonnetje ontbeten waarna we in de bus zijn gestapt en richting Tewhakarewarewatangaoteopetauaawahiao (ja, probeer dat maar eens uit te spreken) zijn gegaan. Dit is een Maori dorp met warmtebronnen. Zodra je de bus uitstapte kwam de geur van zwavel je al tegemoet! We hebben daar een rondleiding gekregen en er werd ook een welkomsconcert gegeven waarbij sommige jongens van de groep aan het einde meededen aan de Haka, dit was erg grappig om te zien. Daarna zijn we weer de bus ingestapt en zijn we richting de gondel gereden waar we omhoog zijn gegaan. Daar hadden we een mooi uitzicht en konden we twee keer met een luge (soort van karretje) tot halverwege de berg naar beneden gaan. Dit gaat behoorlijk snel dus bij sommige bochten moest ik wel even afremmen omdat ik anders een alternatieve route zou nemen die niet op de kaart stond en waarschijnlijk ook niet echt begaanbaar zou zijn! Vervolgens ben ik ook gelijk de tweede keer naar beneden gegaan want de lucht begon te betrekken en we hadden geen zin om in de regen buiten te zijn. Dit keer namen we een andere route die iets steiler was en dus ook sneller ging. Vervolgens zijn Annie en ik gaan eten (lekkere Fish and Chips) waarna we nog een stukje zijn gaan lopen op de berg en waar we alpaca’s tegenkwamen. Toen was het alweer 3uur en dus tijd om met de gondola naar beneden te gaan. We zijn toen de bus in gestapt waarna het keihard begon te regenen. Er zou nog een mogelijkheid zijn om te gaan Zorben (in een grote bal van de berg af rollen) maar toen we daar aankwamen had bijna iedereen zoiets van laat maar zitten vanwege het weer. Besloten is toen dat niemand van de berg af zou gaan (tot groot verdriet van een paar) en zijn we weer richtig Auckland gereden met de bus. Rond half 7 kwamen we aan en moesten we nog een klein stukje lopen naar ons apartement. Marjolein ging kijken of ik post had en JAAA, ik kan eindelijk wat ophangen aan de muur. Ik heb twee superleuke kaarten gehad, ééntje van m’n oma en de andere van Jessica waar ook een beschrijving opstaat voor bitterballen dus ik zal eens kijken of dat mogelijk is in ons beschaafde keukentje. Ook zagen we dat de schoonmaakster niet binnen was geweest omdat haar kaart het niet deed dus ze zou morgen terugkomen. Ik was behoorlijk moe van het weekend en dus ben ik op tijd naar bed gegaan.

22 september 2014

Vandaag was het moeilijk opstaan dus echt helemaal wakker was ik nog niet op de fiets. Aangekomen bij ESR ben ik nog naar resultaten gaan kijken van vorige week en vertelde Leah (tijdelijk mijn begeleider) dat ze vanmiddag iets zou veranderen aan het apparaat waardoor ik weer iets nieuws kan gaan proberen. Ik ben toen maar weer in het studentenhok gaan zitten en aan mijn verslag gaan werken want ik had feedback gehad van Gerhard dus daar kon ik mooi mee aan de slag. Om kwart voor 4 melde Leah dat ze de dingen ging veranderen en dus of ik kwam kijken. Ik ben dus naar beneden gelopen waar ik een mooi beeld kreeg van het apparaat aangezien hij voor een deel gedemonteerd was. Ik heb uitleg gehad over verschillende onderdelen waarna ik naar huis ben gegaan waar de schoonmaakster bezig was. Aangezien we het hele weekend weg waren en gisteren geen puf meer hadden voor booschappen moesten we dat vandaag nog doen. We zijn naar Countdown gelopen en hebben daar spullen gehaald. Vervolgens zijn we gaan eten en hebben we een beetje gehangen op de bank waarna ik naar bed ben gegaan.

Reacties

Reacties

Lisette

He Roos! Wat een supervette ervaring moet dat zijn dat raften. Hopelijk heb je het ontzettend naar je zin!
Groetjes van Lisette ( ook namens de scouts! )

mamma

hoi Pluk, wat een leuke verhalen heb je weer geschreven. je beleeft aparte dingen daar. ik doe dat raften niet na!!!!!!!! er kwam een moeder van padvindsters naar je adres vragen dus ???????????
oma is heel verrast met je kaart en chocolade.
liefs van mamma

Roosmarijn

@Lisette, Het raften was er super om te doen en ik zou het zo weer doen maar dan hopelijk wel goed landen bij de 7meter maar dit was ook wel spectaculair moet ik zegggen. Ik heb het hier zeker naar m'n zin. Groetjes terug, ook aan de scouts!

@Mama, haha, papa doet het raften ook niet meer na dus dat scheelt. Ik ben benieuwd of ik post krijg. Ik had inderdaad via de telefoon het al gehoord van oma maar ze begreep niet echt hoe dat nou kon vanuit NZ en dat het dan ook precies op haar verjaardag aan was gekomen:P

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!