RoosmarijnP.reismee.nl

24 t/m 26 augustus 2014

24 augustus 2014

Na het skypen met mn ouders heb ik het rustig aan gedaan en ben ik met drie andere Nederlanders aan het begin van de ochtend weggeweest om wat boodschappen te doen want we hadden niet zoveel in huis en we wilden wel graag eten! En voor degene die het niet weten: Auckland is behoorlijk heuvelachtig dus we hadden wel zin in een broodje bij thuiskomst. Pap, dit jaar voor jou geen bergtochten lopen maar voor mij wel :P. Daarna in boekjes gekeken voor een leuk uitstapje,voor morgen want daar hebben we nu nog mooi de tijd voor. Samen met twee Nederlanders ga ik morgen de harbour cruise doen dus hopen op mooi weer maar dat zit hier tot nu toe wel goed. Vervolgens zijn we weer de stad ingegaan om de tickets op te halen bij de haven aangezien we hier geen printer hebben. Daarna zijn we lekker bij het water gaan zitten maar het werd behoorlijk koud en sommige van ons kregen een dipje dus besloten we dat het tijd was voor weer een beklimming naar onze apartementen om te gaan koken en eten. Daarna nog even lekker op de bank gehangen en werd het alweer tijd om naar bed te gaan.

25 augustus 2014

Vanmorgen werd ik om half 8 wakker en heb ik via facebook gechat met mn ouders en broer. Daarna aangekleed en naar de receptie gegaan want we missen nog een paar dingetjes in ons appartementje en die willen we wel graag hebben. Vervolgens zijn de andere twee meiden op zoek gegaan naar de locatie van hun stage en ben ik weer naar boven gegaan om te eten. Aangezien mijn stage ongeveer 6.5km van mn kamer ligt en ik geen zin heb om steeds de bus te pakken want die sluit niet goed aan waardoor ik lang onderweg ben, wil ik graag een fiets kopen. Ik netjes om kwart over 10 bij een fietsenwinkel want hij zou immers om 10uur open gaan, sta ik voor een dichte deur! Gaat hij pas om 12 uur open dus toen ben ik maar weer terug gelopen wat iets makkelijker ging aangezien het lichtjes bergaf was. Eenmaal terug in het appartement zijn de missende spullen geleverd wat wel erg fijn is. Om half 2 begon de Harbour cruise waar we gezellig met z’n drieen naartoe zijn gegaan. Hierbij zijn we langs verschillende eilandjes gevaren wat er leuk was en ook lekker want het zonnetje scheen. Vervolgens ben ik opnieuw naar de fietsenwinkel toe gelopen en werd ik vriendelijk geholpen en heb ik voor nog geen €200 een fiets, lichtjes, slot en helm! De helm is klanoranje dus dan val ik tenminste lekker op. Aangezien ik morgen pas een toegangskaart krijg voor de parkeergarage heb ik maar afgesproken om morgen pas de fiets en en de rest van de spullen op te halen op te halen. ’s Avonds tijdens het skypen met het thuisfront noodles gegeten waarna we met z’n vijfen (4 Nederlanders + 1 Duitse) gezellig wat zijn gaan drinken in een Belgisch café. Rond half 10 vonden we het koud worden en zijn we teruggelopen naar onze appartementen waarna ik lekker ben gaan slapen.

26 augustus 2014

Vanochten was ik rond 8uur wakker maar ik lag nog wel lekker dus dat heb ik toen ook nog maar eventjes gedaan. Rond half 9 heb ik ontbeten en rustig aangedaan want we hadden om 10uur afgesproken bij de receptie om naar Devonport te gaan met de ferry want hier hadden we gratis kaartjes voor! Op de ferry was het erg koud vanwege de wind en we zaten boven in de buitenlucht. Aangekomen op Devonport hebben we wat leuke foto’s gemaakt en hebben we lekker aan het water gezeten. Toen was het alweer tijd om terug te gaan want ik wilde mijn fiets ophalen voordat we naar de orientatie gingen later in de middag. Dus in de winkel helm op en spullen in de tas en toen op de fiets door Auckland! Met de hulp van de bus en taxi chaffeurs heb ik m’n eerste ritje van ongeveer 1km overleeft. Rond 3uur zijn we naar de bus gelopen want we hadden dus een orientatie. Daar aangekomen rond 4uur en kregen we wat informatie over de gang van zaken en informatie over de leuke uitjes die worden georganiseerd. Ook hebben we een SIM kaart van Nieuw-Zeeland gehad. Vervolgens hebben we nog met z’n vieren gegeten en zijn we weer met de bus terug gegaan richting het appartement waar we rond half 8 aankwamen. Daar niet meer zoveel gedaan en uiteindelijk ook vroeg gaan slapen.

Je kan je trouwens aanmelden voor de mailingslijst en dan krijg je automatisch een mailtje wanneer ik een nieuw verhaal online zet.

Groetjes uit het bewolkte (maar droge) Auckland!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!