RoosmarijnP.reismee.nl

Het leed dat fietsen heet, taart, SUPPEN en Santa Parade

10 t/m 16 november

Op maandag fietste Annie en ik zoals gewoonlijk weer naar het werk alleen ging het bij een stoplicht niet helemaal goed waardoor Annie tegen mij aankwam en vervolgens over mijn achterwiel reed. Deze bleek dan ook een slag in het wiel te hebben gekregen. Provosorisch (lees: erop springen) hebben we naast de weg de slag eruit te halen maar dat lukte niet wat ertoe resulteerde dat ik met een slag in het wiel naar werk fietste. De slag was behoorlijk groot waardoor hij steeds tegen m’n remmen aankwam en als ik in een te lage versnelling fietste kwam het wiel tegen de ketting. In Nederland zou dit nog wel te doen zijn misschien maar hier was het echt geen pretje om constant op de rem te fietsen in een hoge versnelling met alle heuvels. Helemaal kapot aangekomen bij het werk gingen we aan onze opdracht werken. Aan het einde van de dag hebben we nogmaals geprobeerd om op onze eigen manier het wiel weer in orde te maken maar dat is helaas niet gelukt. Dus, weer op de rem en hoge versnellingen, op de fietst gestapt en vol goede moed vertrokken. Op de terugweg moet ik altijd twee steile heuvels op en de eerste ging nog wel maar de tweede was niet te doen en besloot ik om maar verder te lopen. M’n fiets heb ik afgeleverd bij de fietsenwinkel die hem op woensdag alweer gemaakt had. Verder ben ik samen met andere Nederlanders nog wezen uiteten voor de verjaardag van Angelique en ben ik samen met Angelique naar de film “Interstellar” geweest. De film was wel mooi en goed alleen was het soms een beetje lastig te verstaan door het harde geluid en het accent van een acteur. Op het werk ben ik druk bezig, helaas zijn de machines wel regelmatig in gebruik door de mensen van ESR zelf waardoor ik soms wel moet wachten. In het weekend ben ik naar Hobbiton geweest. Hier is een deel van films van Lord of the Rings en de Hobbit opgenomen. Was leuk om te zien en het ziet er echt zo uit als in de film, en tijdens de rondleiding kregen we (grappige) feitjes over het filmen te horen. Helaas was het weer niet zo mooi en zijn we op de terugweg nog heel eventjes langs een waterval geweest waarna we op tijd terug waren in Auckland. ’s Avonds heb ik een zeer aparte film bij Angelique gekeken (The shining). Ook hebben Angelique en ik besloten om naar “The Hobbit” te gaan. Deze komt hier op donderdag 11december om 00.01 uit. Aangezien deze film dus in Nieuw Zeeland is opgenomen vonden we het wel een leuk idee om hier naartoe te gaan. Kaartjes zijn inmiddels besteld en we hebben goede plaatsen! Op zondag heb ik er een rustig dagje van gemaakt.

17 t/m 23 november

Deze week ging het leed dat fietsen heet weer verder. Op woensdagmiddag na werk was mijn achterband helemaal plat! In Nederland heb een pomp op je fiets zitten of iemand in de buurt heeft er wel eentje maar hier dus niet. Samen met Annie ging ik op zoek naar een lek in de band maar die konden we niet vinden. Ik ben toen dus maar naar de bus gelopen. De volgende dag heb ik na werk mn fiets naar een fietsenwinkel meer in de buurt van stage gebracht om te vragen of ze hem wilden oppompen en dan wilde ik kijken hoe snel hij leeg liep. Nou, dit was snel. Hij had de pomp nog niet terug gezet of hij was alweer helemaal plat. Aangezien ik hier ook geen spullen heb om een band te plakken besloot ik maar om het achter te laten zodat ik op vrijdag weer een werkzame fiets had. M’n begeleider had voor de verjaardag van Susan (ook PE afdeling) een Nederlandse appeltaart gebakken. De taart was lekker alleen een beetje jammer van de rozijnen. Helaas kon Gerry er zelf niet van genieten want op het moment van aansnijden moest hij naar een misdrijf, we hebben wel wat overgelaten voor hem. Op stage gaat alles z’n gangetje en ben ik veel resultaten aan het produceren. In het weekend ben ik samen met Angelique naar Mission Bay gegaan. Dit is een strand in de buurt van het centrum van Auckland. Voor vandaag was een UV-factor van 8 (uit 12) afgegeven en dit komt in Europa schijnbaar niet vaak voor. Ondanks het vele malen goed insmeren met zonnebrand factor 50 konden we nog steeds de zon op onze huid branden en besloten we, zo wijs als we zijn, om de schaduw op te zoeken in het Belgisch cafe waar we lekker wat gedronken hebben. Ook hebben we een heerlijk ijsje op.

24 t/m 30 november

Op maandagavond heb, na veel gedoe, gezellig met Linda kunnen skypen. Op dinsdag is het hier goedkoper om naar de film te gaan dus besloten Angelique en ik om (weer) naar de film te gaan en deze keer was het “The hunger games”. We ware niet zo laat gegaan dus we waren gelukkig ook weer op tijd terug want ik was behoorlijk moe.Op stage gaat het goed, veel analyses aan het uitvoeren en ze zijn nog steeds tevreden over mij. Op woensdag was ik aan het koken en ging ineen het brandalarm af. We wisten niet of het door mijn kookkunsten was maar er stond niet rook in het apartement dus besloten we om naar beneden te lopen (17verdiepingen met de trap!). Eenmaal buiten zagen we dat we niet de enige waren. Er stonden inmiddels ook al brandweerwagens en de brandweermannen liepen al naar binnen. Gelukkig was het mooi weer en scheen het zonnetje. Na zo’n 45minuten kregen we te horen dat er een brandje was in toren 2 en dat toren 1 naar binnen mocht. Ik zit dus in toren 1dus ik mocht gelukkig weer naar binnen. Aangezien de hele toren weer naar binnen ging was het druk bij de lift maar ik kon al snel naar boven. Op vrijdagmorgen had Annie pompoentaart meegenomen vanwege Thanksgiving. Deze taart was erg lekker (ja, jullie lezen het goed), de pompoensmaak kwam namelijk niet echt naar voren! Eigenlijk zouden we een schoonmaak houden op de afdeling maar aangezien niet iedereen er was werd deze, net als alle andere keren, uitgesteld. ’s Middags ging het leed dat fietsen heet week drie in. Ik was nog geen tweehonderd meter van stage toen ik een rotonde opging. Deze rotondes zijn niet zoals in Nederland en een automobilist had mij niet gezien waardoor we in botsing kwamen. Ik kon nog op tijd m’n benen intrekken maar m’n fiets heeft helaas niet die mogelijkheid met als gevolg dat de auto over het voorwiel van m’n fiets reed. Anderen die het zagen gebeuren stapte ook uit de auto en vroegen of alles goed was met mij, bleek dus dat ze verpleegkundigen waren. Ik had zelf alleen en schram op m’n elleboog en m’n knie deed ook wel pijn maar m’n broek was nog heel dus dat zal wel meevallen dacht ik. We hebben gegevens uitgewisseld, ook die van de verpleegkundigen, en toen ben ik met de auto thuisgebracht. De automobilist bleef zich maar verontschuldigen en voelde zich erg schuldig. Ze is wel verzekerd dus die gaat ze maandag bellen en kijken of er een vergoeding mogelijk is. Eenmaal in het Empire bleek m’n knie er toch wel iets slechter aan toe te zijn dan gedacht en heeft een grote en redelijke diepe wond en heeft een blauw kleurtje gekregen en is daarbij ook nog opgezwollen. Op m’n andere been heb ik ook een behoorlijke blauwe plek. Na de was te hebben gedaan en gezellig met Angelique te hebben gegeten gingen we verder met een film kijken. Op zaterdag had ik met Annie afgesproken om te fietsen naar Mission Bay om te gaan SUPPEN (Stand-up paddle boarden) maarja met m’n fiets (en knie) was het niet mogelijk om te fietsen en dus gingen we met de bus. Het SUPPEN was erg leuk alleen in het begin en aan het einde wel pijnlijk omdat je dan op je knieen moet zitten en mijn knie was nog wat blauwer en dikker geworden. Vervolgens hebben we nog even op het strand gelegen waarna we gezellig gegeten hebben bij het Belgisch cafe. Rond half 3 gingen we weer terug en heb ik in het Empire en film gekeken. ’s Avonds heb ik met m’n ouders geskyped en gelezen. Op zondag heb ik heerlijk kunnen uitslapen en zijn Marjolein en ik rond 1uur richting de stad gelopen want er zou een “Santa Parade” zijn. We wisten niet echt wat we hierbij moesten voorstellen maar het was behoorlijk druk dus onze verwachtingen waren hoog. Om 10 over 2 kwamen de eerste wagens voorbij en het zag er mooi uit. Naast de kerstfiguren waren er veel sprookjesfiguren en dingen van tv. Het was erg raar om in een korte broek met t-shirt in de zon te staan en kerstfiguren voorbij zien komen die in een sneeuwlandschap zitten. Na de laatste wagen liepen we richting unichem waar ik wat spullen voor m’n knie heb gehaald. De parade was op Queenstreet en dit is dé straat in Auckland waar het dus ook altijd druk is en nu konden we er gewoon overheen lopen. Vervolgens zijn we naar de supermarkt gelopen en hebben we de meeste boodschappen voor komende week gehaald. ’s Avonds heb ik voornamelijk en serie gekeken en heb ik gelezen in bed. Komende week ga ik met de bus naar het werk aangezien m’n fiets nog kapot is en m’n knie het waarschijnlijk ook niet zo leuk gaat vinden op de fiets.

Reacties

Reacties

Linda

Was inderdaad wat gedoe om te Skypen, maar was gezellig :)
Wat naar van je fiets-leed en je knie :( Beterschap!

mamma

hoi lieve Roosmarijn, ik begin erg te twijfelen aan de uitdrukking dat 'fietsen goed voor je is" na al dat fietsleed in de familie!!!!!!!!!!!!! wat een pech allemaal. hoop dat het vooral met je knie gauw wat beter gaat want dat zag er niet erg vrolijk uit. nog veel pijn? je hebt weer aparte dingen gezien, kerst in de zomer! geniet er maar van en tot "skypes" liefs mamma

tante Willy

Wat een pech met een fiets kun je hebben.
Gaat het al wat beter ermee?
En aan het eind van de week Sinterklaas????
Geniet van alles en het beste ermee en de groeten van hier
oom Hans en Tante Willy

oma

Zit achter de computer in Maastricht en vind het erg leuk dat ik mee kan lezen en nu gaan we naar je fotos kijken.

lieve groetjes van oma dag hoor!

Roosmarijn

Wat een reacties, leuk!

@Linda: Skypes was idd gezellig, hopelijk gaat het een volgende keer beter.

@Mam: Ik ben ook niet meer zo zeker dat fietsen gezond is maar goed, volgende week donderdag is hij waarschijnlijk gemaakt dus dan kan ik weer "gezond" fietsen. Knie is nog steeds blauw maar niet meer zo dik dus het gaat de goede kant op.

@Tande Willy: Het gaat inmiddels beter met mijn knie. Gisteren hebben we met 10Nederlanders en 1Canadees Sinterklaar gevierd. Was erg gezellig en ik heb mooie oorbellen (knopjes) van de groene steedn van Nieuw Zeeland gekregen. Ben ik erg blij mee.

@Oma: Leuk dat u nu mijn verhalen achter de computer kan lezen. Ik probeer om dit weekend meer foto's erop te zetten zodat u die ook nog kan zien.

Sinterklaas is voorbij dus dat betekend dat ik eindelijk kan toegeven aan de kerstliedjes op het werk en vandaag naar een kerstmarkt toe.

Groetjes vanuit een zeer zonnig (en warm) Auckland!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!