RoosmarijnP.reismee.nl

13 t/m 17 september

13 september

Aangezien er vannacht een paar mensen waren uitgegaan bleef het lang stil in het apartement. Rond 10uur ben ik er toch maar uitgegaan en ben gaan douchen. Rond 11uur kwam ook Marjolein haar bed uit en gingen we samen met Tijs naar de bank want hij moest nog iets regelen. Naast dat je bij de bank voor je geldzaken terecht kan, kan je ook vragen voor een auto huren en nog veel meer. We warden vrienlijk geholpen en kregen wat adressen waar we een auto konden huren. Vervolgens zijn we nog wat winkels in gegaan en hadden ondertussen besloten dat we vanavond zouden gaan snowboarden aangezien het toch slecht weer was en we wel wat wilden doen. We zijn richting het apartement gelopen en gingen daar pannenkoeken eten. Om half 5 (tijdens het eten) belde we voor een auto en dat kon nog als we maar voor 5uur bij de verhuurder waren. Wij zijn dus daar naartoe gelopen en kregen een auto mee. Daarna zijn we verder gegaan met eten en hebben we een stuk van een film gekeken. Rond 8uur gingen we ons omkleden en spullen pakken voor het snowboarden. Daarna de auto in en gingen we eerst Are ophalen want die wilde ook mee. Na een korte omweg kwamen we om half 10 aan bij Snowplanet en konden we de sneeuw op. Tijs en Are konden goed snowboarden dus die gingen gelijk met het sleepjesliftje naar boven terwijl ik Marjolein een beetje ging helpen op het klein baantje (met zo’n staband). Na een tijdje besloot ik om ook naar boven te gaan en hebben we Marjolein ook ervan overtuigd dat ze naar boven moest gaan omdat het daar iets steiler was en dus makkelijker om te remmen en bochten te maken. Eenmaal boven ging ik weer naar beneden en weer naar boven! Om 12uur konden we voor de laatste keer naar boven en beneden waarna we nog wat gedronken hebben (ik nam warme chocolademelk). Daarna gingen we Are weer thuisbrengen en lagen wij zelf rond half 2 in bed.

14 september

Vandaag heb ik lekker uitgeslapen en verder gewerkt aan een verslag voor school. Ook zijn de schoonmakers lang gekomen om het linnen te verschonen. ‘s Middags heb ik tosti’s gemaakt op z’n scouting aangezien we geen tosti ijzer hebben. Om 4uur zijn we weer gereden naar de autoverhuurder, wederom met een omweg, maar we waren op tijd. Daarna zijn we teruggelopen en kwamen we onderweg een supermarket tegen dus daar nog wat boodschappen gedaan. Toen we terugkwamen hebben we met z’n drieetjes gegeten waarna ik heb gedouched en nog met m’n ouders heb geskyped. Vervolgens ben ik lekker gaan slapen aangezien ik morgen weer vroeg op moet.

15 september

Vandaag kwam ik weer vroeg m’n bed uit en ging ik op de fiets richting ESR. Het was vandaag droog en ik had wind mee dus ik was snel op werk. Ik ben gelijk in het lab aan de gang gegaan, ook hadden Gerhard (begeleider) en ik besloten dat er iets vervangen moest worden aan de GC omdat ik soms rare resultaten kreeg wat niet klopte. Uiteraard kon/mocht ik dit niet zelf doen maar moest Leah dit doen, ze heeft me toen gelijk nog wat dingen uitgelegd wat ook fijn was. Rond lunchtijd ging ik naar het studentenhok en kreeg ik van Kate mijn inloggevens voor de computer. Ik kan nu dus eindelijk op de computer en internet op het werk (Jeej!!). Vervolgens ben ik gaan eten en weer naar het lab gegaan. Onderweg naar huis heb ik nog fruit gehaald en was het ook redelijk weer dus ik kwam droog thuis! Toen ook Marjolein thuis kwam besloten we om naar het Warehouse te gaan want die hadden namelijk monoply van Nieuw Zeeland in de aanbieding ($30) en die vonden wij wel leuk om mee te nemen naar Nederland, ik weet alleen nog niet hoe. Vervolgens hebben we gegeten en heb ik op de bank gehangen waarna ik op tijd naar bed ben gegaan.

16 september

Helaas was het vandaag weer gedaan met het mooie weer en kwam ik doorweekt aan op werk maar ik had er al op gerekend en dus had ik droge spullen bij me die ik gelijk heb aangedaan. Vervolgens heb ik m’n dingen gedaan en heb ook het Safety formulier ingevuld aangezien ik afgelopen vrijdag in m’n vingen had gesneden en ze alles, maar dan ook alles, willen noteren en dan gaan ze er met vergaderingen over hebben van wat er eventueel veranderd kan worden om de veiligheid te verbeteren. Toen ik richting huis ging was het inmiddels droog buiten dus dat was wel fijner fietsen. Toen ik thuiskwam ben ik gelijk gaan douchen want ik had het wel koud gekregen op de fiets. Vervolgens hebben we gegeten. Daarna zijn we nog naar de supermarkt gegaan voor boodschappen en ben ik vroeg naar bed gegaan.

17 september

Het weer was vandaag goed maar m’n schoenen waren nog nat van gisteren dus besloot ik om m’n bergschoenen aan te doen op de fiets om op het werk m’n droge paar gympen aan te doen. Na lekker in het zonnetje te hebben gefietst kwam ik aan bij ESR waar ik het grootste deel van de dag achter de computer heb doorgebracht. Rond half 3 ben ik naar het lab gegaan en heb een nieuwe methode uitgeprobeerd waar ik morgen de resultaten van krijg. Het zal me benieuwen want ik heb iets andere stoffen gebruikt en ik zag dus ook niet twee lagen vormen (wat wel had moeten gebeuren). Om kwart over 4 heb ik weer m’n bergschoenen aan gedaan en ben ik op de fiets heerlijk in het zonnetje naar huis gefietst. Ik had geen zin in koken en aangezien Marjolein ergens anders at besloot ik om voor tosti’s te gaan. ’s Avonds heb ik wat spullen met de hand gewassen en aangezien we nu een wasrek hebben hoef ik niet meer een touwtje te spannen in m’n kamer! Ook vandaag ben ik op tijd naar bed gegaan want ik begin op zich wel te wennen aan het vroege opstaan maar dan moet ik het die avond ervoor niet te laat hebben gemaakt.

Reacties

Reacties

mamma

dat is weer een lange lap tekst. heel erg leuk! we zullen het weer uitprinten voor oma. ik denk dat het toch een extra tas gaat worden voor je spulletjes, wel leuk zo"n monopolie-spel van Nieuw-Zeeland. grappig om te lezen dat je op een snowboard stond terwijl het hier wel zomer lijkt met 24 graden. liefs mamma

willy

wat een leuk verhaal van je en fijn om in je vrije tijd leuke dingen te doen.
Heb je er ook een wasmachine?
Succes met alles en de groetjes van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!